Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Prodej aut v ČR: Do září stoupl o 13 procent. Jakou preferují Češi barvu?

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: www.autoroad.cz

Praha - V Česku bylo v září registrováno celkem 192 714 nových osobních automobilů, uvedl dnes Svaz dovozců automobilů. Tyto údaje potvrdily meziroční nárůst.

První je značka Škoda s 61 091 ks registrovaných osobních automobilů (31,70%), následují značky Volkswagen - 19 450 ks (10,09%), Hyundai - 15 391 ks (7,98%), Ford - 11 159 ks (5,79%), Dacia - 9 290 ks (4,82%), Kia - 6 947 ks (3,60%), Renault - 6 922 ks (3,59%), Opel - 6 572 ks (3,41%), Peugeot - 6 191 ks (3,21%) a Seat - 5 832 ks (3,02%).

Nejvíce se prodávají vozy nižší střední třídy, které mají podíl 21 procent. Malé vozy mají pětinový podíl a SUV jsou v těsném závěsu na třetím místě. Nejprodávanější provedení karoserie je kombi před terénními vozy.

Z barev je stále nejoblíbenější bílá s 29,42%, na druhém místě je šedá s 20,99%, následuje modrá - 13,60%, červená - 12,03%, černá - 11,23%, hnědá - 6,84%, žlutozelená - 2,78%, zelená - 1,84%, oranžová - 0,76%, stříbrná - 0,14%, žlutá - 0,13%, fialová - 0,13%, ostatní - 103 ks (0,05%), uvedl portal.sda-cia.cz.

"Řada společností masivně obnovuje své automobilové flotily poté, co během minulých tří let realizovala investice do výrobních zařízení, nyní tak dochází řada i na investice zbytnější. Významným faktorem firemní poptávky je v poslední době také využívání služebních vozidel jako benefitu, kterým lze zajistit stabilizaci klíčových pracovníků. Rostoucí firemní poptávka je podporována i atraktivními nabídkami leasingových společností, a to zejména pokud jde o operativní leasing," uvedl Petr Kymlička z auditorské a poradenské sítě BDO.

Za celý letošní rok odhaduje analytická firma PwC prodej nových osobních vozů na úrovni 255.000 až 266.000 vozů což je meziroční růst o deset až 15 procent. "Pro příští rok očekáváme růst okolo deseti procent," uvedl Vojtěch Opleštil z PwC.

Prodej lehkých užitkových vozů se zvýšil o více než pětinu na 14.185 aut. Nejprodávanější byl Ford s podílem téměř 16 procent, následuje Fiat, Peugeot a Renault. Nejprodávanějšími modely jsou Peugeot Boxer, Fiat Ducato a Renault Master.

Počet nově zaregistrovaných nákladních aut vzrostl o 11 procent na 8346 vozidel. Nejprodávanější byl Mercedes Benz před značkami Volvo a DAF. Poptávka po nových motocyklech poklesla o 0,4 procenta na 15.093 prodaných strojů. První je Honda, následují Maxon a Yamaha.

Témata:  automobilový průmysl auto ekonomika

Související

Aktuálně se děje

22. října 2025 9:48

Tragédie na Plzeňsku. Z nehody je pokus o vraždu, dívka zemřela v nemocnici

Okolnosti pondělní tragédie na Plzeňsku se začínají vyjasňovat. Policie překvalifikovala nehodu dvou vozidel na pokus o vraždu. Řidička, v jejímž autě sedělo dítě, které následně v nemocnici zemřelo, byla při havárii pod vlivem alkoholu i omamných látek. 

Zdroj: Jan Hrabě

Další zprávy

Jak Aliance pro cloudovou bezpečnost nastavuje standardy, které chrání vaše cloudové technologie

Jak Aliance pro cloudovou bezpečnost nastavuje standardy, které chrání vaše cloudové technologie

Když se řekne cloud, většina z nás si vybaví rychlost, flexibilitu a neomezený prostor. Ale přemýšleli jste někdy nad tím, kdo vlastně přináší doporučení a osvědčené postupy, aby tento prostor nebyl „divokým západem“ digitálního světa? V době, kdy se do cloudu přesouvají i kritické služby státu a zdravotnictví, už nejde jen o pohodlí, ale i o otázku bezpečnosti a důvěry. A právě proto vznikla mezinárodní komunita odborníků – Aliance pro cloudovou bezpečnost (CSA). Jejím cílem je sjednocovat standardy a sdílet know-how napříč trhem. V článku se podíváme, co dělá a proč její práce může zajímat i vás.