Praha - Obrat českých internetových obchodů letos přesáhne 96 miliard Kč, meziročně tak bude o 19 procent vyšší. Nejrychleji roste on-line prodej oblečení, jídla, vybavení domu a zahrady či kosmetiky.
Vyplývá to z analýzy srovnávače cen Heureka.cz a Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Počet internetových obchodů v ČR druhý rok klesá, aktivních je jich 36.200.
Celková útrata v e-shopech letos vzroste meziročně o 15 miliard korun. Útraty táhne hlavně předvánoční období. Stále nejsilnějším segmentem je elektronika, meziročně ale zájem o tuto kategorii vzrostl jen mírně.
"Celý tento rok se naopak nese v duchu rostoucího zájmu o on-line nakupování potravin nebo oblečení," uvedl ředitel portálu Tomáš Braverman.
Českých e-shopů bylo před dvěma lety více než 37.000, letos jich je 36.200. "Konsolidace trhu je nastartovaná, i když e-shopů ubývá pomalými krůčky," dodal Braverman.
Češi se podle něj naučili kromě velkých nákupních galerií k nákupu využívat úzce specializované e-shopy. Ty vždy využívá už 15 procent zákazníků, nejčastěji pro nákup erotických pomůcek nebo knih, filmů a her.
Související
19. srpna 2024 5:53
16. ledna 2023 18:33
4. ledna 2023 16:52
27. června 2022 14:04
18. června 2022 8:04