Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Obchodní řetězce bojují o zákazníky. Na co je lákají?

Nákupy a obchodní řetězce, ilustrační fotografie
Nákupy a obchodní řetězce, ilustrační fotografie
Foto: Adam Mráček / INCORP images

Praha - Společnost Česká distribuční analyzovala 575 titulních stran slevových letáků. Obchodní řetězce se snaží nalákat Čechy především na levnějí maso a alkohol.

"Titulní strany slevových letáků hrají z pohledu obchodníků důležitou roli. Jsou totiž nejefektivnější cestou, jak spotřebitele zaujmout a dostat ho do prodejny," sdělil Petr Sikora, ředitel společnosti Česká distribuční, která se distribucí letáků zabývá. Podle Sikory jsou titulní strany letáků "lakmusovým papírkem" chutí českého spotřebitele.

Prodejci většinou lákají na méně zdravé potraviny a podle Sikory lze říci, že lidem přijde atraktivnější sleva na čokoládu než na mrkev. Ze slazených nápojů se pak objevily na titulní straně v 68 procentech případů kolové nápoje.

Téměř na polovině titulních stran se objevila piva a drůbeží masa, přibližně na třetině pak vepřové. Kromě potravin se často nabízelo drogistické zboží jako jsou prací prášky (73 výskytů) či toaletní papír (52 slev).

Témata:  obchody slevy Češi

Aktuálně se děje

5. května 2024 8:22

Kyjev s naší pomoci může na Rusy opět útočit v roce 2025, věří Bílý dům

Ukrajina se schválenou vojenskou pomocí Spojených států udrží obranu a v roce 2025 může i zaútočit, uvedl poradce Bílého domu pro národní bezpečnost Jake Sullivan.

Zdroj: Radek Novotný

Další zprávy