Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Obchodní řetězce bojují o zákazníky. Na co je lákají?

Nákupy a obchodní řetězce, ilustrační fotografie
Nákupy a obchodní řetězce, ilustrační fotografie
Foto: Adam Mráček / INCORP images

Praha - Společnost Česká distribuční analyzovala 575 titulních stran slevových letáků. Obchodní řetězce se snaží nalákat Čechy především na levnějí maso a alkohol.

"Titulní strany slevových letáků hrají z pohledu obchodníků důležitou roli. Jsou totiž nejefektivnější cestou, jak spotřebitele zaujmout a dostat ho do prodejny," sdělil Petr Sikora, ředitel společnosti Česká distribuční, která se distribucí letáků zabývá. Podle Sikory jsou titulní strany letáků "lakmusovým papírkem" chutí českého spotřebitele.

Prodejci většinou lákají na méně zdravé potraviny a podle Sikory lze říci, že lidem přijde atraktivnější sleva na čokoládu než na mrkev. Ze slazených nápojů se pak objevily na titulní straně v 68 procentech případů kolové nápoje.

Téměř na polovině titulních stran se objevila piva a drůbeží masa, přibližně na třetině pak vepřové. Kromě potravin se často nabízelo drogistické zboží jako jsou prací prášky (73 výskytů) či toaletní papír (52 slev).

Témata:  obchody slevy Češi

Související

Aktuálně se děje

19. května 2025 10:27

Laďa Kerndl oslavil kulaté jubileum. Trápení už bylo dost, podotkla slavná dcera

Legendární Ladislav Kerndl oslavil v minulém týdnu kulaté 80. narozeniny a jeho neméně slavná dcera Tereza se postarala o to, aby se na jubileum nezapomnělo. 

Zdroj: Dan Šrámek

Další zprávy

4 důvody, proč je online fakturace lepší než Excel

4 důvody, proč je online fakturace lepší než Excel

Rozjíždíte podnikání a čeká vás první faktura? Nepřidávejte si víc práce, než je nutné. Místo ručního vyplňování tabulek sáhněte rovnou po online fakturačním nástroji. Spoustu věcí vyřeší za vás – automaticky vyplní údaje na fakturách a postará se o jejich legislativní správnost. S online fakturací můžete začít hned a bez placení.