Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Majitel Sparty dál expanduje, chce koupit francouzská média

Zahraniční tisk
Zahraniční tisk
Foto: Mariusz Stankowski / INCORP images

Praha - Společnost Czech Media Invest (CMI), kterou spoluvlastní a řídí miliardář Daniel Křetínský, jedná s Lagardére Group o koupi časopisů ve Francii, včetně Elle a s ní spojených produktů. Očekává se, že transakce by mohla být podepsána v nadcházejících týdnech. ČTK to dnes oznámil člen představenstva CMI Daniel Častvaj.

Vedle Elle se obchod týká časopisů Version Femina, Art & Décoration, Télé 7 Jours, France Dimanche, Ici Paris a Public. "Naopak zpravodajská divize (včetně Europe 1, Paris Match a Le Journal du Dimanche), stejně jako brand Elle s jeho mezinárodními licencemi, nejsou součástí této plánované transakce," uvedl Častvaj.

Parametry transakce budou konzultovány s organizacemi zastupujícími zaměstnance společnosti Lagardère Active, uzavření obchodu může podléhat schválení ze strany orgánů pro hospodářskou soutěž, uvedla firma.

Podle Častvaje by tato akvizice přispěla k posílení růstové strategie firmy. CMI považuje Francii za jeden z klíčových trhů, dodal.

V úterý společnost CMI oznámila, že od skupiny Lagardére kupuje za 73 milionů eur (zhruba 1,8 miliardy Kč) rozhlasové stanice v Česku, Polsku, na Slovensku a v Rumunsku. K těm patří třeba Frekvence 1 a Evropa 2.

CMI prostřednictvím svých dceřiných společnosti Czech News Center a CN Invest dosud působila zejména v oblasti tisku. Vydává čtyři deníky, mezi nimi Blesk, Sport a Aha!, desítky časopisů, například týdeník Reflex nebo Svět motorů, a také webové tituly. Společnost také vlastní dvě tiskárny a je lídrem ve vydávání knih a distribuce tisku.

Témata:  Czech Media Invest Francie ekonomika Daniel Křetinský noviny a tisk

Aktuálně se děje

13. května 2024 8:44

Cameron odmítl zákaz prodeje zbraní Izraeli

Britský zákaz prodeje zbraní Izraeli by jen posílil hnutí Hamás, uvedl v neděli britský ministr zahraničí David Cameron ve vysílání stanice BBC.

Zdroj: Libor Novák

Další zprávy

Ilustrační foto

Ceny spotřebitelských výrobků v Česku v dubnu opět vzrostly

Ceny spotřebitelských výrobků v Česku v dubnu vzrostly o 2,9 procenta ve srovnání s předchozím rokem, což představuje zrychlení oproti březnovému dvouprocentnímu nárůstu. Hlavními tahouny inflace byly ceny potravin, alkoholu a pohonných hmot. Vyplývá to z údajů zveřejněných Českým statistickým úřadem (ČSÚ). V porovnání s předchozím měsícem se spotřebitelské ceny v dubnu zvýšily o 0,7 procenta.