reklama

Vyplývá to z analýzy společnosti Shoptet, na jejíž platformě běží v ČR 14.000 e-shopů. "Rekordně nízká nezaměstnanost a růst platů jsou jistou motivací zkusit prodat zboží za menší slevu. Češi aktuálně žijí v blahobytu jako nikdy dříve, přičemž mnoho lidí si může dovolit utrácet více. To v praxi znamená, že z této situace budou chtít obchodníci vytěžit," uvedl ředitel Shoptetu Miroslav Uďan.

Většina e-shopů nyní finišuje přípravy na Vánoce. Alza.cz připravuje lokality na závoz zboží či nabírá brigádníky. "Připravujeme se ale i na zátěžové situace - například interním nácvikem krizových scénářů. Ty uměle interně simulujeme a v rámci praktického cvičení pak hledáme vhodné postupy, jak krizové situace vyřešit co nejefektivněji," uvedla mluvčí Patricie Šedivá.

Kasa.cz počítá v závěru roku se zvýšeným zájmem zákazníků v porovnání s minulými Vánocemi. "Nabíráme postupně nové lidi. Vánocemi navíc jejich práce nekončí, brigádníky potřebujeme asi až do poloviny ledna. Motivací je dobré finanční ohodnocení, které je dáno i tím, že je na trhu relativní nedostatek pracovních sil," dodala mluvčí e-shopu Andrea Čižmářová.

Ve skladech prodejen Euronics tak poslední dva měsíce před Vánocemi posílí pracovníky i administrativní pracovníci z centrály. "Ačkoliv nabízíme dobrou hodinovou mzdu, volných pracovníků je málo. Pracovních nabídek je totiž na trhu obrovské množství," dodala mluvčí Lenka Mastešová.