Češi nakupují přes internet více než je evropský průměr. Výrazně více než zbytek Evropy nakupují přes internet hlavně léky a výživové doplňky, čisticí prostředky a spotřební elektroniku. Zaostávají naopak v nákupech knih, hudby a využívání restauračních donáškových služeb. Vyplývá to z údajů poradenské společnosti Nielsen. Typickým zákazníkem, který v e-shopech nakupuje rychloobrátkové zboží, je v Česku vysokoškolsky vzdělaná žena, ukázal průzkum.
Elektronické obchodování se na celosvětovém prodeji rychloobrátkového zboží podílí čtyřmi až pěti procenty. Úspěšnost e-commerce se však po celém světě liší. V ČR se pohybuje mezi jedním a dvěma procenty, v Německu je 0,7 procenta, v Polsku či Maďarsku se pohybuje pod jedním procentem. Ve Francii a Velké Británii naopak přesahuje šest procent. Premiantem ve světě je Jižní Korea, kde se přes internet prodá 18 procent potravin a drogerie.
Potraviny a drogistické zboží výraznější růst prodejů on-line v ČR teprve čeká. Mezi hlavní bariéry nákupu potravin a drogerie on-line patří dle průzkumu firmy Nielsen nemožnost prohlédnout si výrobek, dodatečné náklady a obavy z kvality produktů.
Češi letos utratí v tuzemských internetových obchodech přes 133 miliard korun, meziroční růst dosáhne 15 až 18 procent, vyplývá z odhadu Asociace pro elektronickou komerci. Vzroste tak zřejmě i podíl e-shopů na celém českém maloobchodě. Ten loni dosáhl 10,5 procenta.
Související
19. srpna 2024 5:53
16. ledna 2023 18:33
4. ledna 2023 16:52
27. června 2022 14:04
18. června 2022 8:04