reklama

Společnost odebírá 80 procent brambor z ČR, zbytek pak z Maďarska či Německa. "Úroda je daleko menší, došlo ke zvýšení cen brambor, což je vidět i na konzumních bramborách. Pak to je mírné zvýšení cen dalších surovin jako oleje apod.," uvedl generální ředitel společnosti Internack Pavel Šercl. Zvýšily se také personální náklady.

Prodeje slaných pochutin stoupají poslední dva roky o desetinu. Loni tato kategorie vykázala obrat 5,1 miliardy korun. Podle Šercla za tím stojí to, že lidé obecně více utrácejí, roste obliba slaných snacků a u tohoto sortimentu také probíhá velký konkurenční boj, zejména se značkou Lays firmy PepsiCo.

V listopadu a prosinci se oproti průměru ostatních měsíců prodá o 30 procent více slaných snacků. "V roce 2019 očekáváme, že tato kategorie dále poroste, ale o trochu méně než v letošním roce. Náš předpoklad je o sedm procent," uvedl Šercl.

Firma působí v ČR od roku 1993, výroba brambůrek začala v tehdejším Československu v roce 1982 pod zemědělským družstvem, tehdy se chipsy Bohemia poprvé objevily na agrosalonu Země živitelka. Intersnack prodává brambůrky, snacky, křupky, slané pečivo a oříšky pod značkami Bohemia, Canto, Pom-Bär a Chio. Má továrny v Choustníku a Hradci Králové.

Firma Intersnack zdvojnásobila loni čistý zisk na 51,1 milionu Kč. Tržby stouply loni meziročně o necelá dvě procenta na 1,39 miliardy Kč.