Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Jak podnikat efektivně? Snažte se utrácet co nejméně

Podnikatelé, ilustrační foto
Podnikatelé, ilustrační foto
Foto: Pixabay

Většina podnikatelů se dnes honí hlavně za obratem. Je t celkem pochopitelné, jelikož větší obrat logicky znamená také větší zisk. Nejde však o to jediné, na c hledět. Každé podnikání by dnes mělo být hlavně efektivní. A to znamená, že je třeba co nejméně i utrácet. Potom lze zajímavých zisků dosahovat i s menšími obraty. Podívejte se s námi na pár tipů, jak na to. (PR článek)

Mějte prestižní a přesto levné sídlo

Kdo má firmu, ten ví, že potřebuje také sídlo. Mnoho podnikatelů to řeší pronájmem klasické kanceláře, kterou potom skoro nevyužívají. Z hlediska ceny to není nejlepší varianta. Lepší je sídlo virtuální, které přinese značné úspory. V čem je jeho uniká?

  • Prestižní adresa
  • Nízká cena
  • Snadné zřízení

Jedná se samozřejmě o zcela legální možnost. Z hlediska prestiže ale i dalších výhod jsou dnes ideální hlavně velká města. My doporučíme třeba virtuální sídlo firmy v Bratislavě. Pokud vás zajímá, na kolik může vyjít, tak v přepočtu lze mluvit o částkách, které vycházejí na pár desítek nebo stovek korun měsíčně.

Reklama by měla být efektivní

Bez reklamy se dnes žádná firma neobejde. Možných marketingových cest je dnes celá řada a u všech platí jedno. Reklama by měla být efektivní. A to znamená, že by se za ni neměly vyhazovat peníze s nejistým výsledkem. Správný stav je alespoň ten, aby si kampaň dokázala vydělat sama na sebe. Pokud tápete, vyzkoušejte Google reklamu. Jedná se o jednu z nejefektivnějších cest, které dnes existují, pokud chcete být vidět na internetu. Tato forma navíc zajistí, že sledování efektivity bude maximálně jednoduché. A to z několika důvodů:

  • Lze nastavit konkrétní klíčová slova
  • Lze nastavit maximální cenu za klik
  • Lze jednoduše vyhodnocovat výsledky

Zákazníci přicházející bez placené reklamy jsou váš cíl

Co když dokážete, že vás budou oslovovat zákazníci i bez toho, abyste vynakládali velké peníze za reklamu? Je to velké plus, jelikož i tady mluvíme o tom, že se vám velmi výrazně povede snížit samotné firemní výdaje. Jak tohoto stavu docílit? Nejprve je třeba zaměřit se na to, že budete nabízet kvalitu jak v podobě zboží, tak i služeb. Tím o vás lidé budou mluvit. Nezapomínejte také na to, že i bez velkých výdajů můžete být vidět na internetu. Nepodceňujte SEO audit, které se zaměří na to, jak je vaše stránka optimalizovaná pro vyhledávače. Kvalitní optimalizace zajistí, že budete ve výsledcích vyhledávání na nejvyšších pozicích. A lidí k vám zamíří přímo vyhledávače, tedy zdarma.

Starejte se o vybavení firmy

Je jedno, o jaké se jedná. Správná péče zajistí delší životnost. A to znamená, že prodloužíte dobu spojenou s koupí další věci. Máme na mysli třeba firemní výpočetní techniku, auta, stejně jako samotné stroje, jako jsou multifunkční termolisy. V daném ohledu nezapomínejte také dobře zaškolit své zaměstnance. Není nic výjimečného, že když něco není jejich, tak se k dané věci chovají hrubě a také celkem necitlivě. Vysvětlete jim, že právě jejich chování má vliv i na to, že firma nemá tolik peněz, aby jim mohla přidat na výplatách. Jistě to pochopí a budou se ke svěřeným věcem chovat správně.

Snižujte náklady na běžný provoz

I ten něco stojí a snížení nákladů ročně přinese zajímavou částku. Pokud pravidelně tiskněte, nezapomeňte na správné nastavení tiskárny, stejně jako nezapomeňte na levné tonery. V rámci provozu kanceláří šetřete i na elektřině, a to pomocí úsporných žárovek. Šetřit se dá také a vytápění, ale i spotřebované vodě. Myslete i na služby, které vaše firma využívá. U stávajících dodavatelů poptejte nižší cenu. Pokud nebudou ochotní, zkuste najít jiného. Dnes není přechod žádných problém a úspory mohou jít i do tisíců nebo desetitisíců. A to mluvíme o částce měsíční.

Témata:  podnikatelé pr článek

Související

Aktuálně se děje

8:29

Jan Kraus slavil. Jiřina Bohdalová mu vysekla poklonu a prozradila, co závidí

Jan Kraus se sice poprvé proslavil jako herec, ale v posledních letech je asi více vnímán jako moderátor. Kolik let to tak vlastně je? Už rovných dvacet. Kraus oslavil tohle kulaté výročí své televizní talk show s plejádou hvězdných hostů, jimž vévodila legendární herečka Jiřina Bohdalová. 

Zdroj: Jiří Hrubý

Další zprávy