reklama

Například u prodejního portálu Kasa.cz téměř polovina zákazníků využila možnost osobního odběru. "Ve srovnání s prvním adventním víkendem nám tržby vzrostly o 22 procent. Růst zaznamenáváme i při porovnání s druhým adventním víkendem loňského roku, ten je o 18 procent. Je znát i tlak na včasné doručení. Zákazníci už nechtějí spoléhat na doručovací služby a téměř polovina z nich zvolila o tomto víkendu osobní odběr na některém z našich odběrních míst," uvedla mluvčí Kasa.cz Andrea Jankovcová.

Podle mluvčího řetězce Tesco Václava Koukolíčka se proti minulému víkendu zvýšil počet zákazníků v řádu desítek procent. V porovnání s posledním víkendem je patrná změna i ve skladbě a velikosti nákupů. "Výrazně častěji se tam objevují hračky, ozdoby, umělé stromky a dekorace. Vedle toho je enormní nárůst prodejů dárkových kazet s tvrdým alkoholem a vínem," doplnil Koukolíček. Zároveň se stále prodávají potřeby na pečení jako vajíčka a mouky, ale i masa a uzeniny.

Ředitelka Slevomatu Marie Havlíčková uvedla, že začíná prodejní online smršť. "Od pondělí čeká tuzemskou e-commerce největší nákupní horečka za celý rok. Do Vánoc zbývají jen dva pracovní týdny a hlavně jen posledních pár dní, kdy jsou online obchody schopné garantovat včasné doručené objednaného zboží," podotkla Havlíčková. Adventní prodeje kvůli tomu podle ní vzrostly meziročně o desítky procent. "Lze očekávat, že vybrané kategorie jako například dětské hračky, módní doplňky či erotické boží poroste proti zbytku roku až o 500 procent," sdělila Havlíčková. Mezi aktuální novinky na Slevomatu podle ní patří hlavně adrenalinové zážitky.

Podle mluvčí Datartu Ivy Pavlouskové se hitem druhého adventního víkendu staly herní konzole playstation nebo některé mobilní telefony. "Velký zájem byl také o produkty péče jako fény, kulmy zastřihovače, epilátory nebo holicí strojky a také televizory s velkou obrazovkou. Největší nápor očekáváme v e-shopu dnes a v pondělí večer," uvedla dále Pavlousková.