Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Škoda Auto: Tahouny jsou Kodiaq a Karoq, zisk ale loni klesl

Škoda Karoq
Škoda Karoq
Foto: Škoda Auto

Škodě Auto loni klesl nekonsolidovaný zisk po zdanění o devět procent na 28,89 miliardy korun. Tržby naopak vzrostly o dvě procenta na rekordních 416,7 miliardy Kč. Největší česká automobilka zvýšila dodávky zákazníkům o 4,4 procenta na 1,254 milionu aut. Vyplývá to z výroční zprávy zveřejněné na dnešní tiskové konferenci.

Výsledky zahrnují hospodaření mateřské Škody Auto bez zahraničních účastí v Německu, Slovensku, Indii a Rusku. Celá skupina zvýšila tržby o 4,4 procenta na 17,3 miliardy eur (443 miliard Kč) a provozní zisk jí klesl o 14,6 procenta na 1,377 miliardy eur (35,3 miliardy Kč).

Hospodaření firmy ovlivnily podle předsedy představenstva Bernharda Maiera vysoké investice do nových technologií, jako je elektromobilita a digitalizace, zvýšené personální náklady nebo nepříznivé směnné kurzy. Výsledky ovlivnil i přechod na nový cyklus měření emisí WLTP či geopolitické faktory, zejména celní válka USA a Číny či nadcházející brexit. Firma loni zvýšila investice o pětinu na 896 milionů eur.

#SKODA Member of Board for Commercial Affairs Klaus-Dieter Schürmann: "In 2018, sales revenue increased by 2.3 per cent to roughly 416.7 billion Czech korunas. This is over 9 billion korunas more than 2017."#SKODAAPC pic.twitter.com/sLSpGSeNOq

— ŠKODA AUTO NEWS (@skodaautonews) 20. března 2019

"V rámci koncernu Volkswagen jsme převzali další odpovědné úkoly: řízení regionů Indie a Rusko, vývoj a výrobu vozů rodiny Passat v závodě Kvasiny nebo odpovědnost za rozšíření výrobních kapacit v novém závodě pro výrobu vozů několika značek koncernu Volkswagen," uvedl Maier.

"Díky našemu aktivnímu řízení cen a odbytu i díky důslednému managementu nákladů je Škoda i v neklidných vodách úspěšným podnikem, který trvale hospodaří se ziskem," uvedl člen představenstva za oblast financí Klaus-Dieter Schürmann. Firma bude podle něj i v příštích letech rozsáhle investovat do elektrifikace modelové palety, nových řešení mobility a další internacionalizace podniku.

Výrazný nárůst dodávek zákazníkům zaznamenala automobilka v Evropě (4,9 procenta) a na růstových trzích v Číně (4,9 procenta) a Rusku (+30,7 procenta). Hlavními motory růstu jsou nadále SUV modely Kodiaq a Karoq, bestsellerem značky zůstává Škoda Octavia s celosvětovým prodejem 388.200 aut.

S 341.000 dodanými vozy zákazníkům je Čína nadále celosvětově nejvýznamnějším trhem značky. V Německu, na největším evropském trhu a zároveň druhém největším trhu značky, zaznamenala automobilka 176.600 dodaných vozů, což v porovnání s minulým rokem představuje nárůst o 1,9 procenta. Na domácím českém trhu dodala Škoda zákazníkům 93.600 vozů.

Témata:  Škoda ekonomika automobilový průmysl Škoda Kodiaq Škoda Karoq

Související

Aktuálně se děje

9:02

Ukrajina může poprvé použít ATACMS a Storm Shadow na ruském území. Změní tak průběh války?

Spojené státy poprvé povolily Ukrajině použít rakety dlouhého doletu ATACMS k útoku na území Ruska. Tento krok znamená zásadní změnu americké politiky, která dosud zakazovala využití těchto zbraní mimo ukrajinské území, obzvláště na mezinárodně uznaném ruském území. Rozhodnutí Washingtonu bylo přijato navzdory obavám z eskalace války. Co vedlo ke změně postoje USA a jaké důsledky mohou tyto útoky mít? Na to odpověděl server BBC.

Zdroj: Libor Novák

Další zprávy