Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Aby byla karanténa snesitelnější. Roste zájem Čechů o drobné domácí mazlíčky

Králíci
Králíci
Foto: Pixmac

Na začátku dubna stoupl meziročně o více než o čtvrtinu prodej drobných domácích mazlíčků. ČTK to sdělila Lenka Harudová, marketingová ředitelka největší české sítě prodejen zvířecích potřeb PetCenter. Lidé kupují zvířata seniorům, aby byla karanténa snesitelnější.

Podle Harudové vzrostly prodeje hlavně králíků, morčat, křečků a křečíků. "Na základě rozhovorů s našimi zákazníky se jedná o nové chovatele, také zákazníci v tomto období často kupují zvířátko svým rodičům (seniorům), aby jim udělali období karantény příjemnější a snesitelnější," uvedl ředitelka.

Nákupní chování zákazníků se podle ní jinak příliš neměnilo, zůstávají věrní svým oblíbeným značkám. Kupují ale větší zásoby, aby nemuseli tak často do obchodů. Na začátku krize se ale snažili předzásobit. "Dokonce byly vlny, ve kterých jsme zaznamenali výrazně vyšší meziroční nárůsty (až o 60 procent) oproti běžnému období, a to zejména v době, kdy docházelo k omezování pohybu osob a prodeje ve vybraných provozovnách a lidé se pro jistotu předzásobili. Obraty na e-shopu jsou násobně vyšší," uzavřela Harudová.

Vyšší poptávku při startu krize zaznamenal i výrobce krmiv pro domácí mazlíčky Vafo Praha. "Na odbyt jdou především krmiva Brit Care obohacená o látky na podporu imunity," řekla ČTK ředitelka vývoje produktů Karolína Čápová.

Firma ze začátku zaznamenala problémy s dodávkou některých surovin kvůli nejistotě na hranicích a výpadky u dopravců. Společnosti musela zajišťovat přepravní kapacity s předstihem, výroba tak ohrožená nebyla. "V souvislosti s úplnou karanténou některých oblastí v České republice jsme nabídli aktivní pomoc. Do uzavřených oblastí v okolí Uničova a Litovle jsme prostřednictvím místních kynologů dodali krmivo pro domácí mazlíčky ohrožené skupině obyvatel," uzavřel Čápová.

Témata:  zvířata ekonomika koronavirus (coronavirus) COVID-19 život

Související

Aktuálně se děje

3. července 2025 20:01

Co dává světu Česko? Učí ho pít pivo, píše prestižní server

Už šest let Česká republika tiše rozjíždí vlastní formu "pivní diplomacie" – státní program, který si klade za cíl šířit českou pivní kulturu do světa tím nejpříjemnějším způsobem: přímou zkušeností se zlatavým mokem. Každý rok zve zahraniční sládky z USA, Kanady a nově i Austrálie, aby strávili několik dní v českých pivovarech, na chmelnicích, v hospodách i v kurzech čepování, píše BBC.

Zdroj: Libor Novák

Další zprávy

Vláda, ilustrační fotografie.

Komentář

Česko hospodaří nejlépe za šest let, roli hraje několik faktorů. Příští rok to bude jiné

Vládě se v červnu podařilo přebytkovým hospodařením snížit letošní kumulovaný deficit státního rozpočtu, který tak v polovině roku činil 152,4 miliardy korun, o takřka dvacet miliard méně než koncem května. Oproti loňskému konci června je nynější deficit o 26,2 miliardy korun nižší. To svědčí o pozvolně pokračujícím ozdravování veřejných financí. Naposledy byl červnový deficit státního rozpočtu nižší roku 2019, tedy před propuknutím covidové pandemie.