Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Americký kavárenský řetězec Starbucks odchází po téměř 15 letech z ruského trhu

Starbucks Coffee
Starbucks Coffee
Foto: Adam Mráček / INCORP images

Americký kavárenský řetězec Starbucks odchází po téměř 15 letech z ruského trhu. Firma to podle médií dnes oznámila svým zaměstnancům. Následuje tak další západní podniky, které se tímto způsobem rozhodly zareagovat na ruskou vojenskou invazi na Ukrajinu.

Z velkých firem to naposledy oznámil fastfoodový řetězec McDonald's. Starbucks už v březnu činnost svých podniků v Rusku pozastavil.

Starbucks v Rusku provozuje 130 restaurací, podrobnosti o finančních dopadech svého rozhodnutí ale nesdělil. Svým téměř dvěma tisícům zaměstnanců v Rusku bude po dobu šesti měsíců dál vyplácet mzdu, aby jim usnadnil hledání jiného zaměstnání.

Všechny restaurace Starbucks v Rusku vlastní a provozuje licenční partner firmy, skupina Alshaya se sídlem v Kuvajtu. Dohromady vytvářejí méně než jedno procento ročních příjmů Starbucksu, uvedl server CNBC.

Jak spotřebitelé, tak investoři tlačí na západní společnosti, jako je právě Starbucks, aby přerušily vztahy s Ruskem, a daly tak najevo nesouhlas s válkou, kterou Rusko zahájilo na Ukrajině. Rozvázání licenčních dohod ale nějakou dobu trvá. Starbucks už 8. března v Rusku pozastavil veškeré obchodní aktivity. Týkalo se to expedice všech produktů Starbucks a dočasně se uzavřely i kavárny.

Řetězec rychlého občerstvení McDonald's minulý týden oznámil, že prodá svůj byznys v Rusku současnému provozovateli a držiteli provozní licence Alexandru Govorovi. Tato firma v zemi působila přes 30 let.

Témata:  Starbucks Coffee Rusko

Aktuálně se děje

16. května 2024 18:37

Ukrajinci dosáhli zlepšení situace v Charkovské oblasti, tvrdí prezident i armáda

Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj uvedl, že obráncům se podařilo částečně stabilizovat situaci v pohraniční části Charkovské oblasti na východě Ukrajiny. Ukrajinská armáda dnes sdělila, že na některých místech zastavila ruský postup. 

Zdroj: Lucie Podzimková

Další zprávy

Ilustrační foto

Ceny spotřebitelských výrobků v Česku v dubnu opět vzrostly

Ceny spotřebitelských výrobků v Česku v dubnu vzrostly o 2,9 procenta ve srovnání s předchozím rokem, což představuje zrychlení oproti březnovému dvouprocentnímu nárůstu. Hlavními tahouny inflace byly ceny potravin, alkoholu a pohonných hmot. Vyplývá to z údajů zveřejněných Českým statistickým úřadem (ČSÚ). V porovnání s předchozím měsícem se spotřebitelské ceny v dubnu zvýšily o 0,7 procenta.