reklama

Jde o reklamu na facebooku, na kanálu YouTube a na webu prodejců, uvedl dnes v tiskové zprávě mluvčí SZPI Pavel Kopřiva.

Se všemi prodejci zahajuje inspekce správní řízení o uložení sankce, protože léčebná a zdravotní tvrzení jsou vyhrazená pouze lékům. O podobných případech informovala inspekce v minulých týdnech již dvakrát.

Nyní nepovolené jednání používala společnost Essens Networking provozující web www.essens.cz. Dále jde o Invest Development Corporation, která na webu www.greenlion.cz nabízí kromě bazénů také Elixír Crystal, který údajně likviduje viry.

Firma Lékárna na náměstí Beroun na svém webu www.centralnilekarna.cz nabízela vitamíny, které spojovala s účinky v boji s koronavirem. Další doplňky nabízela firma Edukafarm na YouTube pro výrobek InPharm. Firma Lifefood na stejnojmenném webu uváděla, že proti koronavirům působí jejich produkty, konkrétně jmenovala i chlorellu. Společnost Via Elite nabízela na svém webu taktéž doplňky, u nichž chtěla vzbudit zdání, že účinkují proti koronaviru.

Odlišným případem je portál www.ahome.cz firmy Hauseli. Nabízela lahvové víno s názvem Korona antivirus. Název představuje zakázané léčebné tvrzení. Podle SZPI šlo patrně více o marketingový záměr s vtipným podtextem s ohledem na další sortiment.

"SZPI důrazně upozorňuje spotřebitele i kontrolované osoby, že doplňky stravy jsou z hlediska právních předpisů potraviny, a proto jim nelze žádným způsobem připisovat léčebné nebo preventivní účinky, ty jsou vyhrazeny pouze léčivům," uvedl Pospíchal.