Operativní leasing se řadí ke stále častějším tématům v mnohých diskuzích na motoristických i finančních portálech. Stejně tak najdeme spousty článků o něm přímo v tištěných médiích. Proč také ne?
Vždyť se jedná o velmi frekventovaný produkt, který z hlediska svého fungování určitě stojí minimální za zvážení. Masírovaní jsme především informacemi týkajícími se toho, že lze díky operativnímu leasingu jezdit neustále v novém voze. Ano, je to možné, nic ovšem není zadarmo. Pravidelné měsíční splátky mohou být více než hrozivé. To už ovšem záleží na každém z nás, jak si situaci dokážeme představit a především všechno dokonale spočítat. My se podíváme na některé méně známé skutečnosti, jež lidé často zapomínají brát v potaz.
Omezený nájezd kilometrů vozu
Jestliže si myslíte, že díky automobilu získanému na operativní leasing můžete ujet ročně jakýkoli počet kilometrů, jste na omylu. Většina poskytovatelů této služby má přesně stanovené limity, a to nejčastěji v maximálním množství 40 000 kilometrů za 2 roky. Je fakticky jedno, kolik kilometrů ujedete první rok a jaká porce na vás bude čekat v roce dalším. Není nutné kilometry půlit. A co se stane, když se dostanete přes limit? Budete muset platit penále. Částky bývají nejčastěji stanovované na 1 až 1,50 korun za další ujetý kilometr nad rámec smlouvy, v níž nepovolený nájezd jednoznačně stanoven. Operativní leasing je zkrátka jakási půjčka na auto, u níž si rozhodně nemůžete dělat to, co si zamanete.
Existuje i tolerance
U některých společností narazíte na toleranci, která bývá stanovována většinou na nějakých 1000 kilometrů. Najdou se i lidé, jež by mohla tato hranice svádět k tomu, že by tachometr mohli stočit. Nic takového se ale jen tak nepodaří, jelikož poskytovatelé operativního leasingu disponují precizními kontrolními mechanismy. Sankce by navíc byly likvidační.
Kolik osob může vozidlo řídit?
Operativní leasing je sice možná nejvýhodnější půjčka svého charakteru, nicméně má ještě několik dalších ale. Kolik lidí smí vlastně takto provozované vozidlo řídit? Nejčastěji pouze samotný nájemce a jeho nejbližší rodinní příslušníci. Pokud má vůz řídit nějaká další osoba, musí požádat leasingovou společnost, jestli tak může činit.
A co nejrůznější doplňky k vozu?
I tady byste měli být maximálně obezřetní. Dodatečné úpravy automobilu musí také projít schvalovacím procesem ze strany leasingové společnosti. Jednat se může jak o součásti interiéru, tak i exteriéru. Především v souvislosti s nimi dochází k velkým potížím. Takové odmontování tažného zařízení se mnohdy neobejde bez zásahu do automobilu. Úhradu je pak třeba řešit. Pokud uvažujete o vozu, s nímž si budete moci dělat jen to, co uznáte za vhodné, pak volte spíše klasickou půjčku. Spousty jich najdete na hyperfinance.cz.