reklama

Bylo něco málo před pátou hodinou odpoledne, když se nedaleko Štěpánova na Olomoucku stala strašlivá nehoda. Teprve pětiletá holčička tady vypadla z jedoucího vlaku. Zraněním na místě podlehla.

Pravidelný rychlík Galán vyjíždí každý den ve 14:20 z Luhačovic, krátce po sedmé potom končí v Praze. Podle lidí, kteří vlakem cestují, se už mnohokrát stalo, že vlak jel i několik kilometrů s otevřenými dveřmi.

"Vlakem, ze kterého v neděli vypadlo za jízdy dítě, jsem sice v ten den zrovna nejela, ale jinak tímto "Galánem" jezdím pravidelně každý den od pondělí do pátku v 17.56 ze stanice Pardubice. Již dvakrát za poslední dobu se mi stalo, že se v tomto vlaku za jízdy otevřely dveře. Jednou byly otevřené až do nejbližší stanice, jednou je během jízdy zabouchla paní průvodčí. Už tenkrát jsem si říkala, jak je to nebezpečné, že může někdo vypadnout z vlaku, obzvlášť děti, které tam občas běhají. Bohužel se nakonec stalo to neštěstí," napsala paní Hercíková.

"Svědkem otevřených dveří jsem byl vícekrát a už jsem i na průvodčího houkal, že má otevřené dveře, a zabouchnul jsem je. Nevím, zda vám to pomůže, ale na rychlících Praha-Luhačovice i Brno-Plzeň ty vozy (bez nebo s rozbitým blokováním dveří) bývají a někdy se stává, že vlak jede jednu nebo i více zastávek s otevřenými dveřmi. Navíc si moc nedokážu vysvětlit, jak by vypadla oknem," popsal Petr Křistek.

Cestující si ale stěžují i na spoje v jiných částech republiky

"Po dobu cca 5 let jsem denně dojížděl rychlíkem, na trase Přelouč -> Praha a zpět, do práce. Několikrát jsem zažil, že se dveře samovolně otevřely v rychlosti vyšší než 100km/h. Jednou jsem stál přímo u nich a když se otevřely, sotva jsem se zachytil tyče, která také nebyla řádně připevněná! To vše viděla i průvodčí a jediná její reakce byla: "Špatně jste je zavřel", i když jsem dveřmi ani nenastupoval. Často jsou vlaky tak přeplněné, že je potřeba projít několik vagónů, aby člověk nalezl alespoň kousek osobního prostoru ke stání!" postěžoval si v emailu Tomáš Lafek.

"Jsem cestující ČD. Občas se stává, že i tzv. blokované dveře se za jízdy otevřou, u neblokovaných vzduchem také. Byl jsem i svědkem toho, že průvodčí telefonovala za jízdy strojvedoucímu,aby přibrzdil, aby mohla zavřít dveře za jízdy. Mladým manželům doporučuji, aby jezdili vlaky, které mají tzv. elektrické zavírání," napsal další.

"Když jsem jela ráno do školy s kamarádkou, stály jsme u dveří, protože kupé byly plné. Vlak jel velmi rychle a dveře se otevřely. My jsme měly štěstí, že ani jedna z nás nevypadla. Dveře jsme se pokoušely zavřít, ale nešlo to v té rychlosti. Proto jsme šly raději na druhý konec vagonu, aby se nestalo něco hrozného," postěžovala si jedna z cestujících.