Praha - Lásce k veteránům propadá stále více nadšenců a tak není divu, že motoristických muzeí po naší republice přibývá. Navštívili jsme expozici věnovanou nejznámějšímu výrobku východoněmeckého automobilového průmyslu - trabantu.
Už do vstupních dveří vás po přiložení vstupenky pustí zelené světlo vysloužilého socialistického semaforu pro chodce.
K vidění je první předchůdce trabantu s označením P70 i jeho následná a minimálně odlišná verze P60. Nechybí ani nejběžnější a nejznámější model T601. "Těch u nás jezdilo nejvíc," řekl Martin Hucl, majitel muzea ve kterém je k vidění i čtyřtaktní vůz T1,1, se kterým byla výroba trabantů v roce 1991 ukončena.
Muzeem návštěvníky provází majitel Martin Hucl. Lásku k těmto automobilům zdědil po své mámě, která v trabantech dokonce závodila. Některé automobily jsou opravdu vzácné. Je tu i vojenský trabant, který není tak často k vidění.
Celá expozice je hlavně o detailech – nad jednotlivými automobily si na sebe můžete sklopit tabuli s fotografií pohledu na motor konkrétního vozu. Máte také možnost nahlédnout do dobové garáže s opravovaným závodním vozem a usednout za volant a vyzkoušet, jak se řadilo pákou s deštníkovou rukojetí.