reklama

Podíl českého masa v tuzemských obchodech není ani poloviční, odhaduje Jurečka. Prostor pro navýšení tohoto podílu v obchodech proto je. Ministr to řekl na dnešní tiskové konferenci, na které obchodní řetězec Albert oznámil, že bude prodávat 100 procent červeného masa (zejména vepřové a hovězí), které není ve slevě, jen z českých chovů.

Jurečka doufá, že podíl masa z tuzemských chovů navýší i další řetězce a že rozšíří také nabídku o maso od menších producentů. Chtěl by, aby malí dodavatelé nemuseli splňovat podmínku, že musí dodávat pro celou obchodní síť, ale naopak by dodávali pro lokální prodejny.

Ahold se už dohodl s dodavateli na navýšení jejich výrobních kapacit. Například společnost Rabbit Trhový Štěpánov investovala do navýšení výroby 40 milionů korun, a to do stavebních úprav či strojů a do zařízení na kostkování, mletí a balení masa. Kostelecké uzeniny pak do závodu v Plané nad Lužnicí investovaly 50 milionů korun, zejména do nových balících etiketovacích linek a automatických krájecích zařízení.

Hypermarkety Globus mají veškeré vepřové maso od českých dodavatelů - jde o Jatky Bajer Bučovice, Jatky Český Brod a Toro Hlavečník. „Pro cenově citlivé zákazníky, kterých je stále většina, není původ masa natolik rozhodující, aby byli ochotni si za český původ připlatit, proto jako řetězec musíme držet spíše nižší cenovou hladinu i v případě českého vepřového," řekla dnes mluvčí Globusu Pavla Hobíková.