Praha - Sociální demokracie v podvečer zahájí závěrečnou část kampaně před říjnovými krajskými a senátními volbami. Nachystala celodenní akci v Plzni, na kterou přijedou i všichni ministři za ČSSD. Stejný den si pro zahájení vybrali také lidovci, kteří se sešli ve svém sídle v Paláci Charitas.
Sociální demokracie už dříve tuto kampaň začala s heslem "Stát není firma". Tímto heslem se vymezuje proti svému koaličnímu partnerovi, hnutí ANO. Premiér Sobotka naznačil, že ČSSD povede hlavně pozitivní kampaň.
Ministři za ČSSD byli v úterý celý den v Plzeňském kraji. Premiér navštívil dva domy s pečovatelskou službou a dva výrobní závody. Ministr vnitra Milan Chovanec jednal se starosty a pak navštívil Brdy.
Před čtyřmi lety vyhrála ČSSD v devíti krajích. Získala dokonce 11 hejtmanských křesel a v Senátu obhajuje z původně dvanácti získaných mandátů deset. Programovými prioritami pro ČSSD jsou zdravotnictví, rodina, bezpečnost, doprava, rozvoj pracovních míst a dostatečná nabídka volnočasových aktivit.
V úterý volební kampaň zahájili také lidovci. Na tiskové konferenci předseda lidovců Pavel Bělobrádek řekl, že jejich volební kampaň se nemusí schovávat za centrální tváře strany, což byla narážka jak na sociální demokracii, tak na hnutí ANO.
Prioritou je podle něj rodina a lidovci se zaměří například na podporu částečných úvazku pro matky s dětmi. Na zahájení kampaně padala také často slova jako tradice či politický restart. A ten v oblasti krajských voleb lidovce skutečně čeká. Při posledních krajských volbách získala strana pouze necelých šest desítek zastupitelských křesel ze zhruba 600 z celé republiky. Hejtmana lidovci nemají a právě zisk alespoň jednoho křesla je cílem KDU-ČSL.
Co se týče senátních voleb, tak lidovci budou obhajovat tři křesla. A to konkrétně Petr Šilar v Ústí nad Orlicí, Stanislav Juránek v obvodu Brno-město a Miluše Horská v Pardubicích. Strana pak má dalších devět kandidátů, mezi nimi je například olomoucký primář neonatologického oddělení Lumír Kantor nebo režisér a publicista Ilja Racek. Ten se bude snažit získat hlasy v obvodu Ostrava-město.
Celkově chce za podzimní kampaně strana utratit 15 milionů korun, což je z velkých politických subjektů nejméně.
Témata: Sociální demokracie (SOCDEM), KDU-ČSL, volební kampaň
Související
7. října 2024 16:39
5. října 2024 15:36
16. června 2024 21:57
10. června 2023 16:56
7. ledna 2023 18:53
9. prosince 2022 13:20