Praha - Projekt modrých zón v Praze má vážné nedostatky - připouští to už i sama radnice páté městské části. I přes to ale chce placené zóny dál rozšiřovat. Lidé jsou pobouřeni cenou parkování. Za druhé auto by měli zaplatit 12 tisíc korun, ale i cena za první auto 1200 korun jim přijde vysoká.
Zóny musíme stavět dál, osvědčily se. to tvrdí starosta Prahy 5 po schůzce s lidmi z magistrátu. Podle opozice je to nesmysl. "Ty pilotní projekty neukázaly celou pravdu, auta nejsou v některých ulicích, jen se přesunula dál. Chodím po Praze každý den a neslyšel jsem nikoho, komu by zóny vyhovovaly," zlobí se zastupitel Filip Humplík.
A že vychvalované zóny mají dost problémů, už přiznává i starosta. V některých případech prý dojde ke změnám. Slevy a výjimky se mají týkat seniorů, lidí se zdravotním postižením, ale také podnikatelů a živnostníků. A radnice připustila, že platit za druhé auto 12 tisíc korun je také moc.
"Druhé auto je dnes standardem a tudíž by mělo být za stejnou částku jako první, teprve až u třetího auta by měla být vyšší platba," připouští starosta Radek Klíma.
Opozici se ovšem zdá vysoká i částka 1200 korun za auto a rok. Podle propočtu zastupitelů prý totiž údržba jednoho parkovcího místa stojí 650 korun.
Klíma se hájí slovy, že jen vyšel z cen zón v městských částech, které modré zóny zavedly už dříve. Podle mnohých ale srovnává nesrovnatelné. Praha 1 to je památková rezervace a samotné srdce města.
Kvůli cenám se už dokonce advokát Ondřej Pecák chystá podat hromadnou žalobu. Chce dokázat že systém je dobrý jen pro to, aby si radnice na úkor obyvatel naplnila kasu.
Související
15. listopadu 2024 15:33
15. listopadu 2024 14:12
14. listopadu 2024 13:26
13. listopadu 2024 16:05
12. listopadu 2024 18:57
8. listopadu 2024 13:15