Praha - Z rizikové mapy EuroRAP pro roky 2013 až 2015 vyplývá, že nejnebezpečnější silnicí byla silnice I/11 mezi Žamberkem a Jablonném nad Orlicí a dále k Červené vodě. Mezi další rizikové úseky patří I/16 u Mladé Boleslavi a I/17 u Čáslavi.
Cenu za přínos ke zvýšení bezpečnosti infrastruktury získala silnice první třídy I/20 mezi Pískem a Vodňany. Na dnešní tiskové konferenci to uvedli představitelé Ústředního automotoklubu (ÚAMK).
Oceněná silnice mezi mezi Pískem a Vodňany byla od roku 2014 modernizována. Silnice získala nový povrch a svislé dopravní značení bylo rozšířeno o výstražné prvky. "Přibylo nové vodorovné značení a výrazně byly upraveny křižovatky," uvedl Roman Turza z ÚAMK.
Ideální silnice má řidiče navádět. Značení nemá šoféra mást, ale naopak mu včas signalizovat, kam se bude zatáčet či jestli hrozí nějaké nebezpečí. Pokud už ale řízení nezvládne a vyjede z vozovky, neměly by jej tam očekávat překážky, jakou jsou kmeny stromů, sloupy či billboardy.
Riziková mapa hodnotí komunikace podle absolutní nebezpečnosti a rovněž podle relativní nebezpečnosti. Druhý pohled zohledňující intenzitu provozu ukazuje, že nejbezpečnějším typem silnic v ČR jsou dálnice, na které při započtení množství projíždějících vozidel připadá několikanásobně méně nehod než na silnicích prvních tříd. Mezi dálnicemi je nejnebezpečnější úsek dálnice D7 u Chomutova.
Témata: dálnice silnice, řidiči, doprava
Související
12. ledna 2020 21:03
23. července 2018 10:40
10. července 2018 20:41
10. července 2018 12:02
29. června 2018 13:19
28. května 2018 14:54