Ústí nad Labem - Na 17. prosince byl stanoven dlouho očenávaný termín otevření dálnice D8, ten je nyní ale v ohrožení. Na rozestavěném úseku se totiž objevily další problémy se stabilitou podloží.
Konkrétně jde o úsek nedaleko Prackovic nad Labem, který sousedí s úsekem, na němž se už v minulosti sesul svah. "Nepustíme tam nikoho, pokud by ta dálnice nebyla stoprocentně spolehlivá," uvedl dnes ministr dopravy Dan Ťok (za ANO). Přesto ale úřad zatím s otevřením dálnice v prosinci počítá. S Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) nyní pracuje na vyřešení problému.
"Dálnice D8 je pro nás životně důležitá. Pro nás je hlavní, aby byla nejen dokončena, ale hlavně zprovozněna," řekl ČTK současný hejtman Ústeckého kraje Oldřich Bubeníček (KSČM).
Stabilizace podloží náspu dálnice spočívá podle ŘSD v odvodňování rizikového svahu pomocí štěrkových stěn. Podle ředitele ŘSD Jana Kroupy se případný sesuv týká masy zeminy o hmotnosti 10.000 tun, sledované území je ale ještě větší. Práce na zajištění stavby proti sesuvu vyjdou na zhruba 300 milionů korun.
Podle Miroslavy Pošvářové, ředitelky tzv. Stínového ŘSD, není nový sesuv nic překvapivého. "Dlouhodobě se upozorňuje na rizikové území v délce tři kilometry, které končí opěrou mostu estakády. Opěra estakády je v pohybu od doby, kdy byla stavebně založena a měří se. Založení mostu nevyhovuje riziku sesuvu, protože piloty jsou krátké, uvedla šéfka neziskové organizace, kterou založil podnikatel Radim Jančura.
Dálnice D8 z Prahy na Ústí nad Labem a dále k hranicím s Německem se buduje již přes čtvrt století. První úsek byl otevřen 6. listopadu 1990.
Témata: dálnice D8, Dan Ťok, Ministerstvo dopravy České republiky, dálnice
Související
4. listopadu 2024 13:59
2. září 2024 22:01
28. března 2023 9:44
21. listopadu 2022 16:05
3. října 2022 18:27
19. května 2022 17:19