Praha - Podíl českých uživatelů internetu, kteří používají denně sociální sítě, se letos meziročně zvýšil o 11 procentních bodů na 80 procent. Nejpoužívanější zůstávají YouTube a Facebook, které zná 98, respektive 99 procent uživatelů. Povědomí o Instagramu vzrostlo o 11 procentních bodů na 92 procent.
Vyplývá to z průzkumu Ami Digital Index, který v dubnu provedla společnost Ami Digital a agentura STEM/Mark.
"Premiantem mezi sociálními sítěmi je Instagram. Aktuálně je trojkou na trhu a novým formátem Instagram Stories se mu daří oslovovat mladší cílovou skupinu a současně zvyšovat aktivitu stávajících uživatelů, což je pro sociální sítě klíčový faktor," uvedl ředitel Ami Digital Vladan Crha.
Průměrný čas strávený na sociálních stoupl o pět minut na 149 minut za den. Přispívá k tomu i růst on-line gramotnosti v populaci a také nové formáty jako například instagramové a facebookové Stories nebo Whatsapp Status.
Na Facebook několikrát měsíčně přispívá 59 procent českých uživatelů proti 61 procentům loni. Na Instagram přispívá 44 procent uživatelů proti 28 procentům v roce 2017.
Témata: internet, sociální sítě, Facebook
Související
19. listopadu 2024 17:54
3. září 2024 15:19
12. srpna 2024 12:12
10. srpna 2024 21:17
25. dubna 2023 17:37
7. března 2023 14:33