Praha - Řetězce Lidl a Kaufland v Česku vyřadí z prodeje do konce příštího roku jednorázové plastové výrobky jako brčka, kelímky, talíře či příbory na jedno použití. O vatové tyčinky do uší zákazníci nepřijdou, budou nahrazeny ekologickou variantou.
"Naše strategie v oblasti plastů má jasný cíl - plastům se chceme vyhýbat, snižovat jejich množství a recyklovat je. Vyřazením jednorázových plastových výrobků z naší nabídky přispějeme ke snížení jejich používání," uvedl jednatel Lidlu Michal Farník.
Lidl již na jaře oznámil, že do roku 2025 sníží množství plastů u zboží svých privátních značek o pětinu. Stejný plán potvrdil dnes Kaufland, který patří také pod německou skupinu Schwarz. Zároveň do roku 2025 nabídne veškeré produkty svých vlastních značek jedině v recyklovatelných obalech.
"Již dnes snižujeme počet různých plastových obalů. Jedním z příkladů jsou K-Bio-banány, které nejsou baleny v plastových sáčcích, ale opatřeny papírovou páskou. Jen tímto uspoříme ročně přibližně 32 tun obalů," uvedla mluvčí Renata Maierl.
Již v příštím roce Kaufland stáhne z prodeje například plastové vatové tyčinky, které nahradí ekologickou alternativou. To samé platí pro plastová brčka a jednorázové plastové nádobí.
IKEA do roku 2020 ukončí prodej plastového zboží na jedno použití. Firma v červnu oznámila, že opatření bude platit v jejích obchodech na celém světě. V budoucnu hodlá IKEA vyrábět jen takové produkty, které bude možné opravit, znovu prodat nebo recyklovat.
Související
7. října 2021 15:29
21. prosince 2020 10:01
15. prosince 2020 7:55
17. března 2020 22:30
28. listopadu 2019 15:56
26. července 2018 12:44