Brno - V horkém počasí častěji sahají Češi spíše po slabších pivech. Zástupkyně největšího jihomoravského pivovaru Starobrno také upozornila, že vedro škodí odbytu točeného piva.
"Pivaři ve vedrech přesahujících 30 stupňů Celsia chodí do restaurací méně a nevyhledávají ani rozpálené zahrádky. V oblasti gastronomie tak může spíše docházet k mírným poklesům prodeje," uvedla Kateřina Veitová ze společnosti Heineken, která Starobrno vlastní.
"U nás je jednoznačným trendem desítka Jošt, v teplém počasí se prodává ze všeho nejvíc," konstatoval vrchní sládek pivovaru Moravia Jan Grmela.
I v pivovaru Hauskrecht je největší zájem o desetistupňový Špilberk, prodej dvanáctistupňového speciálu Moravian Ale připravují na září. Pro největší pivovar v kraji, Starobrno, je jedenáctka Medium dlouhodobě nejprodávanějším pivem. Výčepní desetistupňový ležák jde nejlépe na odbyt i Slavkovskému pivovaru.
Naopak ratíškovický minipivovar Na Mlýně sází na zavedenou dvanáctku, kterou točí už od svého zrodu. Ta je nejpopulárnější u místních, kteří si berou z pivovaru zásoby i na soukromé akce. Naopak na cyklisty, kteří přes Ratíškovice projíždějí po frekventované stezce, cílí devítistupňový bezový witbier. "To je specialita na léto, teď nabízíme i 10,5stupňový Chmelníček. Ale jsme tady závislí na štamgastech a ti nedají na dvanáctku dopustit. Speciál sice ochutnají, ale pak ho stejně spláchnou dvanáctkou," konstatoval vrchní sládek Martin Tóth.
Související
11. května 2024 10:00
8. listopadu 2022 13:25
9. října 2022 19:36
4. října 2022 16:14
30. srpna 2022 16:15
22. července 2022 12:27