Politické strany se v Praze chtějí poslední týden před volbami zaměřit na tzv. kontaktní kampaň, internetovou propagaci, některé plánují velká setkání s občany a další chtějí využívat práce dobrovolníků. Navýšit skokově výdaje na kampaň se nechystají. Vyplývá to z ankety ČTK mezi stranami. V kampani se zaměřily zejména na téma dostupného bydlení, dopravy a MHD, hospodaření magistrátu a investice. Do kampaně plánuje většina investovat několik milionů korun. Magistrát zaregistroval 29 kandidátek. Volby budou na začátku října.
Poslední fázi kampaně již odstartovali občanští demokraté. Na plakáty si ODS dala heslo Pořádek proti anarchii. "Pražané stojí před rozhodnutím, zda zastaví chaos a anarchii, která poslední dobou paralyzuje vedení města, nebo zvolí zkušené politiky," uvedla mluvčí pražské ODS Lenka Mottlová. ODS bude pokračovat v kontaktní kampani a velkolepé mítinky neplánuje.
Kampaň nijak neplánuje měnit TOP 09, která kandiduje společně se STAN a KDU-ČSL pod názvem Spojené síly pro Prahu. Výdaje zvyšovat nebude. Těsně před volbami pak chystá vyvrcholení kampaně, jak bude vypadat, ale strana nechtěla předem říci.
Velký mítink těsně před volbami naopak plánují pro voliče uspořádat v Letňanech sociální demokraté. Chtějí posílit také kontaktní kampaň s důrazem na MHD zdarma. Pražanům budou rozdávat speciální noviny s tímto tématem. Náklady na kampaň ČSSD nezvýší.
Na internet se chtějí zaměřit Piráti, kteří budou mít navíc v ulicích dobrovolníky. "Budou rozdávat naše noviny Pirátské listy. Vzhledem k tomu, že se čtyřmilionovým rozpočtem bojujeme o vítězství ve volbách s rozpočtem v desítkách milionů, volíme nejefektivnější cesty," uvedl volební manažer Pirátů Štěpán Štrébl. Lidem chtějí představit především své kandidáty. Rozpočet kampaně Piráti zvýší o dary svých podporovatelů do maximální výše 200.000 korun.
Zintenzivnit kampaň v ulicích chce ANO, které již několik týdnů pořádá takzvané sousedské večeře, kam zvou kandidáti občany na jídlo a pití. "Držíme se aktuálního, výborem schváleného rozpočtu," uvedl krajský manažer Martin Haushalter, velký závěrečný mítink ANO neplánuje.
Princip kampaně nezmění ani hnutí Praha Sobě poslance a starosty Prahy 7 Jana Čižinského. Podporu hnutí očekává od stovek dobrovolníků v ulicích. Rozpočet navyšovat nebude. "Na rozdíl od politických stran máme rozpočet omezený tím, co získáme od dárců. Proto naše kampaň je a zůstane úsporná," řekla mluvčí Julie Kochová. Čižinský ČTK před časem řekl, že do kampaně dá hnutí maximálně šest milionů. V posledním týdnu se chce Praha Sobě soustředit na sídliště, kde hodlá s lidmi diskutovat o rozvoji těchto městských částí.
"Budeme posilovat sociální sítě a budou dvě závěrečná videa k volbě Zelených, současně budeme ještě více v ulicích, kdy rozdáme všech našich 150.000 kusů Zelených novin," uvedl lídr Zelených a místostarosta Prahy 7 Ondřej Mirovský. Peníze navíc strana nevydá. Jakou akcí kampaň Zelených vyvrcholí, nechtěl Mirovský předem říci.
Svoboda a přímá demokracie Tomio Okamura vsadí i v posledním předvolebním týdnu na kontaktní kampaň, při které budou kandidáti diskutovat s občany o konkrétních problémech v té které oblasti. Také SPD nebude navyšovat rozpočet a nechystá ani žádnou velkou závěrečnou akci.
Komunisté budou podle mluvčího Viktora Pázlera klást důraz na kontaktní kampaň s občany na ulici. Akce mají naplánovány u Anděla a na I.P. Pavlova. "Budeme publikovat výzvu pro voliče, aby šli volit a dali hlas celé kandidátce KSČM do zastupitelstva Prahy a zastupitelstev městských částí," uvedl Pázler. Strana počítá s inzercí v tisku. Ani KSČM nezvýší náklady na kampaň.
Témata: Praha, volby, Komunální volby
Související
15. listopadu 2024 15:33
15. listopadu 2024 14:12
14. listopadu 2024 13:26
13. listopadu 2024 16:05
12. listopadu 2024 18:57
8. listopadu 2024 13:15