reklama

"Jeho problém je v tom, že nechápe, že musí svou akci prodat," řekl Babiš. Za panování Ťoka na dopravním resortu se podle něj staví infrastruktura více než kdykoliv dříve, odmítl tak kritiku, že loni byly v ČR dokončeny "pouze" čtyři kilometry nových dálnic. Průměrná doba stavby dálnice je podle premiéra 13 let.

Ministra však zkritizoval za řešení situace na D1, kde se po sněhových kalamitách vytvářejí kilometrové kolony. "To je specifický problém, který nezvládli. Já mám zítra ( v pondělí ) s nimi sezení a budu chtít vidět, jak se to soutěžilo, když zjistili, že ta firma vlastně nefunguje, proč ji dřív nevyměnili, proč v té smlouvě nemají někoho, kdo je v pořadí. On tvrdí, že tenkrát to ten zákon neumožňoval, (ministryně pro místní rozvoj Klára) Dostálová (za ANO) tvrdí, že ten zákon to dnes umožňuje," dodal premiér. Zmínil také možnost, že by Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) mělo vlastní stavaře.

V polovině prosince na dálnici D1 doprava několikrát zkolabovala. Problém projet měla v kolonách i auta zimní údržby. ŘSD pak jízdní pruhy v zúžení rozšířilo tím, že posunulo svodidla.

Zakázku na modernizaci části dálnice za 1,75 miliardy korun dostalo sdružení, jež tvořily česká firma Geosan Group, italská Toto Costruzioni Generali a kazašská SP Sine Midas Stroy. Spolupráce mezi ŘSD a sdružením na konci loňského roku skončila. Modernizaci dokončí jiná firma, kterou ŘSD vybere na jaře. Práce budou pokračovat v létě. Původnímu zhotoviteli už bylo vyměřeno šest pokut za 60 milionů korun.