Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Nečekaný efekt epidemie Covid-19. Na odbyt jde slavný román Mor

Knihovna
Knihovna
Foto: Pixmac

Ve francouzských knihkupectvích roste zájem o román Mor Alberta Camuse. Od začátku roku prodalo nakladatelství Gallimard již 40 procent toho, co běžně prodá za celý rok.

Lidé začali o knihu jevit zvýšený zájem na konci ledna, kdy se ve Francii objevily první případy koronaviru, píše deník Le Figaro.

Příběh románu z roku 1947 se odehrává v alžírském Oranu, kde propukla epidemie moru. Obyvatelé města se ocitají v nucené izolaci a musejí se vyrovnat s bezprostředním rizikem smrti. Kniha má zřetelnou filozofickou rovinu a rozhodně se jedná o náročnou četbu, podotkl list.

Podobný literární fenomén se ve Francii objevil po teroristických útocích ze 13. listopadu 2015 v Paříži. Francouzi tehdy hromadně kupovali knihu Pohyblivý svátek Ernesta Hemingwaye, jejíž název v originále zní Paris est une fête (doslova "Paříž je večírek").

V této Hemingwayově autobiografické knize, ve které americký spisovatel líčí svůj pobyt v Paříži ve 20. letech minulého století, nalézali čtenáři psychickou vzpruhu v těžkém období po útocích islamistů.

Zatím však nelze s jistotou říci, že zvýšený zájem o Mor souvisí právě s koronavirem, řekl mluvčí nakladatelství Gallimard.

Francie má více než 200 potvrzených případů nákazy. Nemoc COVID-19, kterou nový koronavirus způsobuje, si zde vyžádala čtyři životy.

Témata:  Francie Literatura knihy koronavirus (coronavirus) COVID-19

Související

Aktuálně se děje

9:07

Výbuch cisterny na Roudnicku: Tři zranění, příčina se vyšetřuje

Výbuch cisterny na Roudnicku v Ústeckém kraji zaměstnal ve středu večer hasiče i zdravotnické záchranáře. Exploze zranila tři lidi, příčina je předmětem probíhajícího vyšetřování. 

Zdroj: Jan Hrabě

Další zprávy

Seriál Pán prstenů

Embracer a 'Pán prstenů': Jak slavná sága přispívá k poklesu zisků?

Švédská herní společnost Embracer, vlastnící práva na „Pána prstenů“ a další Tolkienova díla, zaznamenala 10% pokles tržeb v zábavní divizi, což je důsledkem nižší aktivity kolem těchto značek. Společnost to přičítá nedostatku nových produktů a omezené nabídce. Přesto věří, že univerzum „Pána prstenů“ má dlouhodobý potenciál stát se klíčovým zdrojem příjmů.