Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Daily Mail šíří nenávist a xenofobii? Lego u něho odmítá inzerovat

Noviny, ilutrační foto
Noviny, ilutrační foto
Foto: Pixabay

Kodaň - Na deník Daily Mail se stále častěji snáší kritika, že po referendu o brexitu přitvrdil, šíří xenofobii a podněcuje k nenávisti. S těmito výtkami souhlasí například dánská firma Lego. Přestane proto v britském bulvárním listu inzerovat.

Kampaň na sociálních sítích vyzvala firmy, aby pro své reklamní účely nevyužívaly britské bulvární listy The Sun, Daily Mail a Daily Express.

Cílem aktivistů je podle agentury Reuters "vypořádat se s kulturou nenávisti, démonizace a rozdělování, která otravuje naši politickou rozpravu". Organizátorům kampaně zejména vadilo, že se uvedená média stavěla proti pomoci dětským uprchlíkům.

Kampaň má podporu některých osobností, jako například zpěvačky Lily Allenové nebo bývalého fotbalisty a reportéra BBC Gary Linekera.

"Ukončili jsme smlouvu s Daily Mail a neplánujeme žádné budoucí marketingové aktivity s tímto listem," oznámila dánský výrobce hraček na twitteru po předchozí kritice, která přišla i od některých zákazníků.

Témata:  Lego noviny a tisk Velká Británie

Aktuálně se děje

1. května 2024 13:27

Hnutí ANO odstartovalo předvolební kampaň. Zveřejnilo její hlavní témata

Při zahájení hlavní fáze kampaně ANO ve Zlíně uvedl předseda Andrej Babiš, že hlavními prioritami hnutí ve volbách do Evropského parlamentu jsou boj proti nelegální migraci, obrana suverenity a odpor proti Zelené dohodě, nazvané Green Deal. Hlavním heslem kampaně před červnovými volbami je "Česko pro tebe všecko".

Zdroj: Karolína Svobodová

Další zprávy