Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Vadí vám hudba v supermarketech? Obchodní řetězec zavádí "tichou hodinku"

Nákupy a obchodní řetězce, ilustrační fotografie
Nákupy a obchodní řetězce, ilustrační fotografie
Foto: Adam Mráček / INCORP images

Londýn - Některým zákazníkům vadí hudba, která se line z reproduktorů v supermarketu. Čtvrtý největší britský řetězec Morrison se proto rozhodl zavést ve všech svých obchodech "tichou hodinu".

Tichá hodinka bude každou sobotu od 9 do 10 hodin dopoledne. Iniciativa se zrodila za podpory dobročinné organizace podporující lidi trpící autismem. "Hodně lidí, kteří jsou autisty, anebo mají autistické děti, může považovat nákup v supermarketu za stresující zážitek," objasnil řetězec.

Během tiché hodinky Morrison ztlumí světla, vypne hudbu a zvukové signály, vyvaruje se hlášení a reklam, omezí pohyb vozíků a košíků.

"Tišší hodina je krokem správným směrem pro autistické lidi, pro které nakupování v supermarketech představuje opravdový boj," uvedl Daniel Cadey z organizace National Autistic Society.

Témata:  obchody Velká Británie

Související

Aktuálně se děje

18. října 2025 21:01

18. října 2025 10:08

17. října 2025 17:43

Česko může přijít o desítky miliard korun. Očkování proti chřipce přitom stojí jen stovky

Každý podzim se v Česku zvyšuje počet lidí s respiračními onemocněními. Chřipka přitom každoročně vyřadí z práce více než sto tisíc lidí. Jen v roce 2024 bylo podle údajů České správy sociálního zabezpečení vystaveno přes 105 tisíc pracovních neschopenek kvůli chřipce, v průměru na téměř čtrnáct dní.

Zdroj: Jan Hrabě

Další zprávy