reklama

Průzkum zahrnoval 1157 čtyř- a pětihvězdičkových hotelů. Devětačtyřicet z nich muselo v uplynulých dvou letech řešit krádež matrace, v některých případech i vícekrát, uvedl výkonný ředitel Wellness Heaven Tassilo Keilmann. Hoteliéři se mu svěřili, že většina krádeží matrací se stala v noci.

"Řekli mi, že se to většinou stává v noci, když má recepce zavřeno, když tam nikdo není. Některé hotely mají záznamy z bezpečnostních kamer, na kterých je vidět, jak (matraci) převážejí ve výtahu," řekl Keilmann.

Nejčastěji hosté podle průzkumu, do kterého byly zapojeny převážně asijské a evropské hotely, kradou ručníky, župany, ramínka či propisky. Pokusili se ale odcizit i objemnější a dražší předměty, jako jsou televize, kávovary, umělecká díla či tablety.

"To mě docela překvapilo, protože hotel může poměrně jednoduše zjistit, kdo to ukradl. Pokojská po check-outu pokoj prohlédne a dá se snadno poznat, když host ukradne televizi či matraci," poznamenal Keilmann.

Zatímco mnoho čtyřhvězdičkových hotelů začalo předměty označovat, aby se spustil alarm, když se je někdo pokusí propašovat z hotelového komplexu, v pětihvězdičkových zařízeních se tato praktika moc neuplatňuje. Zároveň je podle Keilmanna méně pravděpodobné, že pětihvězdičkový hotel ohlásí krádež policii či konfrontuje pachatele. Pětihvězdičkové hotely takto postupují, protože nechtějí být spojovány s kriminalitou, myslí si Keilmann.

Do průzkumu Wellness Heaven se zapojilo 634 čtyřhvězdičkových a 523 pětihvězdičkových hotelů a typ zlodějské klientely, s níž se potýkaly, se velmi lišil. Zatímco pětihvězdičkové hotely častěji řešily krádeže televizí, tabletů a matrací, hosty čtyřhvězdičkových zařízení více zajímaly baterie či dálkové ovladače.

K pozoruhodnějším případům patří pokus o krádež vycpané hlavy divočáka z francouzského hotelu. Personál hosta při krádeži přistihl, nakonec trofej odkoupili jeho přátelé a dali mu ji jako svatební dar. Anglický hotel pro změnu řešil krádež, která spíše připomínala kanadský žert. Host si totiž odnesl čísla ze dveří a přišlo se na to až ve chvíli, kdy další zákazník nemohl najít svůj pokoj.