Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Výroba letadel v Kunovicích zůstane zachována, slíbili majitelé Aircraft Industries

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: www.wikipedia.org

Praha - Ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek (ČSSD) dnes jednal s majiteli závodu Aircraft Industries. Ti přislíbili, že výroba letadel L-410 zůstane v Kunovicích zachována. Ve firmě byla minulý týden vyhlášena stávková pohotovst.

Minulý pátek ji odbory odvolaly poté, co společnost uhradila zaměstnancům benefity. Vůli pokračovat ve výrobě v Česku má společnost potvrdit dopisem adresovaným ministru průmyslu.

Kvůli nedostatku zakázek je nyní zhruba 200 zaměstnanců společnosti bez práce a pobírá 60 procent platu. "Brzy bude poptávka po 11 letadlech do Ruské federace. Problém je v tom, že ta letadla jsou již rozpracovaná a je zapotřebí dalších zakázek. Nejsem si jist, jestli to bude znamenat, že všech těch 200 lidí začne pracovat," uvedl Mládek. V závodu pracuje přes 900 lidí.

Pozitivněji hodnotí vývoj situace prezident Odborového svazu Kovo Jaroslav Souček. Podle něj majitelé společnosti uvedli, že kromě zakázek pro ruský trh jsou rozjednané obchody i pro čínský trh, do plné zaměstnanosti by se tak kunovický výrobce měl dostat od listopadu. Problémy Aircraft Industries vznikly loni kvůli situaci v Rusku, kam posílá většinu strojů.

Témata:  Aircraft Industries Jan Mládek L-410

Související

Aktuálně se děje

2:12

Menšík a Sovák říkali blbosti o ničem? Miroslav Hanuš měl možná lépe volit slova

Vladimír Menšík nebo Jiří Sovák jsou dodnes považováni za geniální vypravěče. Na tradici takto nadaných lidí mezi českými herci navazuje Miroslav Hanuš, který se o dvojici velikánů vyjádřil po svém. A možná měl více vážit slova. 

Zdroj: Jiří Hrubý

Další zprávy

ISS.

Praskliny na ISS odhaleny. Hrozí snad kolaps celé stanice?

Mezinárodní vesmírná stanice (ISS) čelí vážným technickým problémům, které by mohly ohrozit její další fungování. NASA odhalila, že v ruském modulu Zvezda dlouhodobě dochází k úniku vzduchu, jehož příčinu se doposud nepodařilo jednoznačně určit. Zatímco Roskosmos se domnívá, že za problémem stojí mikrovibrace a únava materiálu, NASA upozorňuje na kombinaci tlakových změn, mechanického zatížení a stárnutí samotné konstrukce.