Vědci přinesli další důkaz pro to, že život na Zemi přišel z vesmíru

Ilustrační fotografie
Foto: Space.com

Paříž - Zatímco se někteří vědci snaží najít život mimo naši planetu, jiní zkoumají, jak vůbec vznikl život na té naší. Mezi hlavní spory přitom patří, zda základ pro život vznikl na Zemi, nebo zda byl na ni zanesen cizím tělesem z vesmíru. Důkayz nahrávající druhé z těchto teorií nyní našli vědci z francouzské Université Nice Sophia Antipolis. Informoval o tom server PerfScience.

Výzkumný tým v unikátním experimentu vytvořil umělou kometu, aby mohl zkoumat, zda by mohla kometa být schopná přinést na planetu potřebné prvky k vytvoření života. Své výsledky pak publikovali ve vědeckém časopisu Science.

Francouzští chemici umělou kometu vytvořili za použití amoniaku, vody a metanolu při nízkých teplotách a tlaku. Materiál byl následně ozářen ultrafialovým zářením. Výsledky byly podle vědců překvapivé – na umělé kometě totiž našli ribózu, která je klíčovým cukrem pro živé organismy.

Ribóza a další cukry, které vědci na kometě našli, jsou totiž základním stavebním kamenem pro DNA a RNA. Výsledky experimentu tak nahrávají teorii, že život byl na naši planetu původně zanesen z kosmu. To by zároveň ale znamenalo, že stejným způsobem mohl život proniknout i na další planety.

Témata:  vesmir komety 1 život

7. května 2024 8:38

NASA odložila start lodi Starliner. Nový termín není známý

Boeing na poslední chvíli odložil první let vesmírné lodi Starliner s astronauty k Mezinárodní vesmírné stanici ISS, informovaly tiskové agentury. Odpočítávání se zastavilo dvě hodiny před plánovaným startem. Na palubě měli být dva Američané.

Zdroj: Lucie Podzimková