Britský antimonopolní úřad CMA vyšetřuje americké internetové společností Facebook a Google kvůli jejich dominantnímu postavení na trhu s digitální reklamou. Informovala o tom dnes televize CNBC na svých internetových stránkách.
Úřad podle CNBC uvedl, že zkoumá, zda internetové platformy nepoškozují spotřebitele a konkurenci na britském trhu s digitální reklamou. Poukázal jmenovitě na firmy Google a Facebook, které podle odhadů mají na příjmech z digitální reklamy v Británii podíl 61 procent.
Úřad prověřuje obavy, že spotřebitelé nemají na internetových platformách dostatečnou kontrolu nad svými osobními údaji. Zkoumá rovněž, jakým způsobem jsou tyto údaje využívány k získávání finančních prostředků. Zajímá ho také, zda dominantní postavení Facebooku a Googlu v digitální reklamě neomezuje hospodářskou soutěž.
"Ačkoliv tyto platformy často poskytují uživatelům služby zdarma, větší konkurence na trhu by mohla vést k tomu, že spotřebitelé by za své údaje dostávali zaplaceno, nebo k zajištění větší kontroly spotřebitelů nad tím, jak jsou jejich údaje používány," cituje CNBC z prohlášení úřadu. Výsledky vyšetřování budou podle úřadu zveřejněny nejdříve začátkem července příštího roku.
Témata: Google, Facebook, Velká Británie
Související
28. září 2024 17:22
12. září 2023 19:25
16. května 2023 19:40
25. dubna 2023 17:37
6. února 2023 21:50
24. ledna 2023 21:54