reklama

Česká pošta bude mít v cílovém stavu cca 700 vlastních provozoven a cca 2 500 pošt Partner. V letošním roce pošta plánuje uzavřít 200 smluv o provozování pošty Partner.

"Pošta Partner je plnohodnotnou alternativou pošty. Rozdíl spočívá v tom, že je provozována třetí osobou, nikoli Českou poštou. Z hlediska poskytovaných základních poštovních služeb není mezi pobočkou a poštou Partner žádný rozdíl," vysvětlil Matyáš Vitík, tiskový mluvčí pošty.

Pošta Partner poskytuje všechny základní služby, tj. příjem a výdej listovních a balíkových zásilek, příjem a výplatu poštovních poukázek, vybrané bankovní služby, výplatu důchodů, SIPO, prodej poštovních cenin a zboží, prodej kolkových známek a vybrané služby, jako jsou například On-line dobíjení předplacených SIM karet, prodej losů okamžitých loterií a volný prodej tisku.

Sdružení místních samospráv projekt na jaře kritizovalo. Nemá podle něj vyvážené podmínky a některé obce na to doplácejí. Pošta prý neposkytuje partnerům takovou míru odměny, aby provozování poboček v některých případech nebylo pro obce ztrátové. Pošta tvrdí, že revidovaný projekt nabízí provozovatelům vyšší finanční motivaci, například v podobě bonusů za rozšíření hodin pro veřejnost. Výrazně se také snížily sankce za nedodržení podmínek.

Česká pošta při realizaci projektu postupuje od menších obcí. Podle pošty je jednou z největších výhod projektu pružnost otevírací doby, kdy si obce, případně soukromníci sami určují rozsah hodin pro veřejnost, který nesmí klesnout pod požadované minimum.