reklama

Dosud uložila při kontrolách za prohřešky na místě 27 pokut celkem za 124.900 korun, a ve 1027 případech předala věc k zahájení správního řízení, uvedla mluvčí Finanční správy Petra Petlachová.

Celkem Finanční správa provedla v souvislosti s EET 12.143 kontrol, odhaleno bylo 1491 nedostatků. "Nejčastějším prohřeškem je nevystavení účtenky, neumístění informačního oznámení a nezasílání údajů do systému EET," uvedla Petlachová.

Z ankety ČTK mezi prodejci systémů a podnikateli vyplývá, že poptávka po pokladních systémech na začátku března klesla. Část podnikatelů si pořídila nevhodné pokladny a budou je muset vyměnit. Jedním z problémů se podle Michala Wantuloka ze společnosti Dotykačka stala oblast komisního prodeje typická pro nejrůznější bazary nebo starožitnictví. Týden před startem druhé vlny se ukázalo, že většina pokladních systémů nedokáže tento specifický režim řešit v souladu s metodikou.

Podle Wantuloka se s problémy často potýkají podnikatelé, kteří se snažili na EET ušetřit tím, že si do vlastního mobilu či tabletu stáhli neozkoušenou bezplatnou aplikaci a k tomu si pořídili základní tiskárnu.

"V mnoha případech se ukázalo, že software a hardware jsou vzájemně nekompatibilní, takže tiskárna třeba netiskne účtenky. Dá se očekávat, že v dohledné době řada z nich zamíří nakupovat podruhé, tentokrát k prověřeným dodavatelům pro komplexní řešení," dodal Wantulok.