reklama

Růst tržeb ve srovnání s loňskem zrychlil i po očištění o kalendářní vlivy. V únoru činil očištěný růst 4,9 procenta a v březnu rovných sedm procent. Čtvrtletní očištěný růst dosáhl 5,1 procenta. Meziměsíčně tržby v březnu po očištění stouply o 1,2 procenta.

Nejvyšší dynamiku růstu si dlouhodobě udržuje internetový a zásilkový prodej, v samotném březnu zde tržby vzrostly o 25,8 %. Vyšší zájem zákazníků zaznamenaly také specializované prodejny nepotravinářského zboží, informuje czso.cz.

Tržby rostly v prodejnách s oděvy a obuví (o 19,1 %), s výrobky pro domácnost (o 17,9 %), s počítačovým a komunikačním zařízením (o 16,2 %), s výrobky pro kulturu, sport a rekreaci (o 14,6 %) a s farmaceutickým, zdravotnickým a kosmetickým zbožím (o 9,2 %). Prodej ve specializovaných prodejnách potravin se zvýšil o 5,4 %, naopak v nespecializovaných prodejnách s převahou potravin se snížil o 0,9 %.

Očištěné tržby za prodej a opravy motorových vozidel vzrostly ve srovnání s loňským březnem o 7,1 procenta a bez očištění o 14,3 procenta. Za celé první čtvrtletí stouply tržby u prodeje a oprav aut s očištěním o 5,3 procenta a bez očištění o 9,7 procenta.

Maloobchodní tržby - hlavně v potravinářství - ovlivnilo podle statistiků to, že se loni nakupovalo na Velikonoce již v březnu, kdežto letos až v dubnu. Tržby za potraviny bez očištění v březnu meziročně klesly o 0,4 procenta, po očištění o jedno procento stouply.