reklama

"Společnost předpokládá v následujícím období rozvoj obchodních aktivit přibližně stejným tempem jako v předcházejícím období," uvedla firma ve zprávě.

Kaufland loni investoval do výstavby a modernizace prodejen v ČR 120 milionů eur (zhruba 3,1 miliardy Kč). Společnost otevřela čtyři nové prodejny a sedm stávajících zmodernizovala. Nově byly otevřeny prodejny v Kuřimi, Šternberku, Teplicích a Praze-Hloubětíně. Celkem tak provozuje 132 obchodních domů.

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) loni v září rozhodl, že Kaufland nesmí požadovat po svých dodavatelích využívání účetního systému Markant a uložil firmě mimo jiné i povinnost odškodnit dodavatele, kteří si systém pořídili. Podle ÚOHS nesmí Kaufland do budoucna vyvolávat ve svých dodavatelích přesvědčení, že účast v účetním systému Markant je podmínkou dodávek zboží do Kauflandu.

Kaufland je největším obchodním řetězcem v ČR z hlediska výše tržeb. Mezi další patří Albert, Tesco, Lidl, Globus, Penny či Makro. Kaufland, který stejně jako Lidl patří do německé maloobchodní skupiny Lidl & Schwarz-Gruppe, na český trh vstoupil v roce 1998.