reklama

Podle Harudové vzrostly prodeje hlavně králíků, morčat, křečků a křečíků. "Na základě rozhovorů s našimi zákazníky se jedná o nové chovatele, také zákazníci v tomto období často kupují zvířátko svým rodičům (seniorům), aby jim udělali období karantény příjemnější a snesitelnější," uvedl ředitelka.

Nákupní chování zákazníků se podle ní jinak příliš neměnilo, zůstávají věrní svým oblíbeným značkám. Kupují ale větší zásoby, aby nemuseli tak často do obchodů. Na začátku krize se ale snažili předzásobit. "Dokonce byly vlny, ve kterých jsme zaznamenali výrazně vyšší meziroční nárůsty (až o 60 procent) oproti běžnému období, a to zejména v době, kdy docházelo k omezování pohybu osob a prodeje ve vybraných provozovnách a lidé se pro jistotu předzásobili. Obraty na e-shopu jsou násobně vyšší," uzavřela Harudová.

Vyšší poptávku při startu krize zaznamenal i výrobce krmiv pro domácí mazlíčky Vafo Praha. "Na odbyt jdou především krmiva Brit Care obohacená o látky na podporu imunity," řekla ČTK ředitelka vývoje produktů Karolína Čápová.

Firma ze začátku zaznamenala problémy s dodávkou některých surovin kvůli nejistotě na hranicích a výpadky u dopravců. Společnosti musela zajišťovat přepravní kapacity s předstihem, výroba tak ohrožená nebyla. "V souvislosti s úplnou karanténou některých oblastí v České republice jsme nabídli aktivní pomoc. Do uzavřených oblastí v okolí Uničova a Litovle jsme prostřednictvím místních kynologů dodali krmivo pro domácí mazlíčky ohrožené skupině obyvatel," uzavřel Čápová.