Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Na Black Friday tržby e-shopů porostou mezitýdenně až o 20 pct

Ilustrační foto
Ilustrační foto
Foto: Pixabay

Na letošní slevovou akci Black Friday neboli černý pátek by mohly e-shopy podle dat konzultační společnosti Proficio dosáhnout mezitýdenně až o 20 procent vyšších tržeb. Loňský rok znamenal z důvodu pandemie koronaviru velký rozvoj internetových obchodů a změna v prodejích na Black Friday nebyla tak výrazná, nárůst o deset procent byl dokonce nejnižší za několik posledních let.

Letos se ale situace stabilizovala a mohla by se pozvolna blížit stavu, který byl obvyklý před krizí. ČTK to sdělil výkonný ředitel Proficio Petr Halík. Black Friday každoročně připadá na poslední listopadový pátek, letos se uskuteční 26. listopadu.

Proficio podle Halíka sledovalo třítýdenní období před, při a po Black Friday u 50 internetových prodejců různého zaměření. Zatímco po oblíbené slevové akci tržby e-shopům klesají, loni se snížily přibližně o pětinu, rostou naopak v týdnu, kdy se koná. Internetoví prodejci v roce 2018 i 2019 zaznamenali mezitýdenně vyšší prodeje o 32 procent.

"Black Friday je dlouhodobě zajímavá příležitost jak pro zákazníky, tak pro e-shopy. Někdo na něj dokonce čeká celý rok, aby si mohl koupit zboží za výhodnější ceny. Obrovský nárůst e-commerce v loňském roce však způsobil, že akce tak trochu zapadla," uvedl Halík.

Češi loni v internetových obchodech podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) a nákupního rádce Heureka.cz utratili 196 miliard korun, meziročně o 26,5 procenta více. Výkonný ředitel APEK Jan Vetyška dříve uvedl, že letos obraty on-line obchodů překonají hranici 200 miliard Kč.

Témata:  obchody e-shopy černý pátek

Aktuálně se děje

19. dubna 2024 9:32

Izrael podnikl útok na pozice syrské armády

Izraelské útoky se v pátek zaměřily na pozice syrské armády na jihu země, uvedl šéf Syrského pozorovatelského centra pro lidská práva (SOHR) se sídlem v Británii Rámí Abdal Rahmán.

Zdroj: Libor Novák

Další zprávy