reklama

Ukázal to dubnový průzkum Ipsos pro společnost Tesco. Češi si letos více pořizovali menší grily vhodné i na balkon, vzrůstá také obliba lávových grilů, vyplývá z ankety ČTK mezi prodejci.

S rodinou griluje 82 procent lidí, s přáteli pak 16 procent Čechů. Kvůli epidemii koronaviru a omezení volného pohybu nemělo 45 procent lidí s kým grilovat. Lidé se ke grilování ale opět vrací, 29 procent Čechů plánuje grilovat častěji než dříve. "Ve srovnání s loňským rokem se prodej grilů paradoxně o něco opozdil, nicméně v těchto dnech už registrujeme velký zájem a meziroční nárůsty kolem 100 procent," uvedl obchodní ředitel e-shopu Alza Petr Bena. Internetový obchod Mall.cz registruje podle jeho mluvčí Pavly Hobíkové 50procentní nárůst u zahradních grilů.

Největší zájem o grily na dřevěné uhlí potvrdila mluvčí společnosti Globus Lutfia Volfová. "Plynovým přicházejí lidé na chuť pozvolněji. Letos je větší zájem o menší grily, které se hodí třeba na balkon," řekla. Podle Beny lidé kupovali v první vlně malé grily a ohniště, nyní už se prodávají i velké zahradní grily, a to především plynové. Upozornil také, že roste zájem o lávové kameny ke zdravějšímu grilování.

Maso na gril podle průzkumu kupuje 71 procent lidí v hypermarketech, necelá čtvrtina u svého řezníka, dvě procenta lidí si ho objednávají na internetu. Maso si připravuje na gril samo 85 procent Čechů, zbytek volí namarinované. Tesco pro letošní grilovací sezonu připravilo novou řadu Grill Master, ve které nabízí přes 70 produktů. Kromě masa a sýrů v ní nechybí omáčky a dresinky.