Podle médií jde o nejdelší let s pasažéry na světě. "Je to opravdu historický okamžik pro Qantas, opravdu historický okamžik pro australské letectví a opravdu historický okamžik pro světové letectví," uvedl po přistání generální ředitel Qantasu Alan Joyce. Letu se i zúčastnil.
Let mezi New Yorkem a Sydney byl zatím jen testovací a zúčastnila se jej pouze padesátka pozvaných cestujících tvořených převážně zaměstnanci aerolinek a členů posádky. Stroj byl naplněn 101.000 kilogramy paliva. Cílem bylo prověřit emoční a fyzický dopad dlouhých letů na lidský organismus.
TOUCHDOWN????
— Aviationdk (@aviationdk) October 19, 2019
Video of #QF7879 landing in Sydney after 19Hrs??#ProjectSunrise #NewYork #Sydney
pic.twitter.com/UZmQYjlQ49
Testy podle prohlášení aerolinek sahaly od sledování mozkových vln, hladin melatoninu a bdělosti pilotů po sledování vlivu osvětlení, jídla a cvičení na cestující. Osvětlení kabin a jídlo byly za letu upraveny tak, aby přispěly ke snížení takzvaného jet lagu, nazývaného také pásmová nemoc. To je únava, ospalost a někdy i zmatenost po dlouhé cestě letadlem přes několik časových pásem.
Žádné komerční letadlo zatím není schopno uletět tak velkou vzdálenost plně obsazené a s nákladem. Proto bylo v letadle jen pět desítek cestujících pouze s malým zavazadlem, žádný náklad a letadlo mělo plně natankováno. Podle kapitána letu Seana Goldinga měl stroj po přistání v Sydney ještě palivo na 70 minut letu.
Qantas plánuje v příštích měsících ještě dva podobné testovací lety. V listopadu to má být přímý let z Londýna do Sydney, který by měl být ještě o 800 kilometrů delší a potrvá ještě o hodinu déle. V prosinci to bude další let mezi New Yorkem a Sydney. Cílem aerolinek je začít na těchto mimořádně dlouhých trasách nabízet pravidelné komerční lety od roku 2022.