Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Německá značka Volkswagen loni dodala na trh o osm procent méně vozů

Volkswagen
Volkswagen
Foto: Evgeny Petrov / INCORP images

Kmenové značce automobilového koncernu Volkswagen loni klesl prodej aut o osm procent na 4,9 milionu. Firma to uvedla ve svém dnešním sdělení. Na rozdíl od stejnojmenného mateřského koncernu ale značka nechce kvůli nejistotě poskytnout výhled na celý letošní rok.

Tržby Volkswagenu i přes nedostatek polovodičů meziročně vzrostly o sedm procent na 76,1 miliardy eur (1,9 bilionu Kč). Zásluhu má na tom prodej aut s vyšší marží. O dvě miliardy na 2,5 miliardy eur se zvýšil i provozní zisk.

"V roce 2022 budeme pokračovat v transformaci a v posilování naší odolnosti. V současné době však není možné předvídat průběh války na Ukrajině a zejména dopady na dodavatelské řetězce a na globální ekonomiku jako celek. Ale v roce 2021 jsme položili pevný základ, abychom zvládli i tuto krizi,“ uvedl ředitel značky Volkswagen osobní vozy Ralf Brandstätter.

Koncern Volkswagen, který je největším výrobcem aut v Evropě a jehož součástí je i česká Škoda Auto, v loňském roce podle předběžných údajů zdvojnásobil provozní zisk na 19,3 miliardy eur. Tržby vzrostly o 12,3 procenta na 250 miliard eur. Letos čeká automobilka zvýšení tržeb o osm až 13 procent.

Témata:  Volkswagen

Aktuálně se děje

18. dubna 2024 22:05

Fiala potvrdil, že slovenská sbírka pomůže k nákupu munice pro Ukrajinu

Česko našlo cestu k využití finančních prostředků získaných v rámci slovenské občanské sbírky pro českou iniciativu na nákup dělostřelecké munice pro ukrajinskou armádu. Po skončení mimořádného unijního summitu to uvedl český premiér Petr Fiala (ODS). 

Zdroj: Jan Hrabě

Další zprávy