reklama

Kaufland podle své mluvčí Renaty Maierl v březnu a dubnu zaznamenal o zhruba 30 procent vyšší prodeje hotových jídel ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. Nejprodávanější jsou lasagne privátní značky Kauflandu, na druhém a třetím místě jsou svíčková a řízek s bramborovou kaší. Kaufland nově do sortimentu zařadil stoprocentně rostlinná hotová jídla od slovenské rodinné firmy Lunter.

"Rychlost dnešní doby se odráží v rostoucí poptávce po hotových jídlech. Její růst akcelerovala i koronakrize, kdy řada lidí pracovala z domova a vzhledem k zavřeným restauracím si zvykli kupovat u nás hotová jídla," uvedl ředitel komunikace obchodů Albert Jiří Mareček. Zájem o chlazená hotová jídla a polévky je podle něj meziročně vyšší o desítky procent. Populární jsou podle něj polévky, z hlavních jídel se nejvíce prodává svíčková, plněné bramborové knedlíky se zelím, halušky se zelím nebo hovězí maso na žampionech. "Rostoucí prodeje mají ale i vegetariánská jídla, která nabízíme již dlouhodobě a jejichž prodeje mají stejnou dynamiku růstu jako tradiční jídla," uvedl dále. V květnu Albert začal prodávat bio hotová jídla, nejen jejich nabídku v segmentu hotových jídel chce dále rozšiřovat.

Globus svá chlazená hotová jídla také přímo připravuje. Nabízí 60 druhů pokrmů. Poptávka po polévkách, hlavních jídlech i salátech podle mluvčí Globusu Lutfii Volfové enormně stoupá. "Doba pandemie trend umocnila. Meziročně jsme z chladicích regálů našich obchodů prodali 15krát více hotových jídel oproti minulému roku," dodala. Globus nabízí hotová jídla ve třech kategoriích podle způsobu a rychlosti jejich konečné přípravy.

E-shop Košík.cz ve svém projektu HotovkyKošík.cz podle svého výkonného ředitele Tomáše Jeřábka jen za poslední měsíc prodal zhruba 50.000 porcí hotových jídel. Nyní začal spolupracovat se sítí restaurací Kolkovna a Manifesto Market. "Společně jsme upravili receptury jejich nejoblíbenějších jídel tak, aby je mohli zachlazené a s několikadenní trvanlivostí doručit prostřednictvím našeho rozvozu zákazníkům až domů nebo do kanceláře," vysvětlil Jeřábek.

Košík navíc bude pod svou vlastní značkou Authentic nabízet hotová jídla, která vzniknou ve spolupráci se šéfkuchaři z několika kontinentů. V první fázi nabídne indická, asijská, vegetariánská a středomořská jídla. Díky inovacím chce Košík podle Jeřábka ztrojnásobit počet zákazníků, rozšířit závozovou oblast a zjistit možnosti mimopražského rozvozu. "Jednoznačně se ukázalo, že Češi o hotová jídla stojí, pokud jsou kvalitní a cenově konkurují domácí kuchyni. Troufám si tvrdit, že kvalitní čerstvé hotovky s doručením až domů mají potenciál stát se velmi brzy miliardovým trhem," dodal Jeřábek.