evoluce

Samička Moja - První mládě gorily nížinné odchované v České republice.

Evoluce v praxi: V čem se nejvíce lišíme od opic?

Revue

Předchůdci dnešního člověka se před miliony let začali od primátů značně odlišovat. Začali chodit vzpřímeně a ztratili většinu ochlupení těla. Osvojili si ale i další výhodu, spánkový model. A ten je, jak se ukázalo, klíčový pro evoluci našeho druhu.

Malpa kapucínská (Cebus capucinus)

Lidé se vyvinuli z opic. Z čeho se ale vyvinuly opice? Tady je tvor, ze kterého všichni pocházíme

Revue

Lidé pocházejí z opice. To není žádná novinka a evoluční teorie nás učí už stovky let, že i opice se postupem času vyvíjely. Prakticky každé zvíře na světě má rozsáhlý, miliony let starý rodokmen, který směřuje ke společným předkům a skrze ně až k nejprimitivnějším buňkám, z nichž vznikl život. Vědcům se ale nyní povedlo vypátrat nejstaršího savce na světě, který dal vzniknout jak lidem, tak například i velrybám. A je jím krysa.

Lidé

Zajímavé evoluční změny? Těchto sedm vlastnosti naši předci neměli

Revue

Evoluce je pro mnohé jen termín z učebnice biologie. Jenže jde zároveň o něco, co stále probíhá. Je příliš brzy říkat, jak budou lidé vypadat za několik tisíc let. Jasné ale je, že my jsme získali díky síle výběru některé „superschopnosti“, které naši předci neměli, píše server IFL Science.

Charles Darwin

Darwinova evoluční teorie má vážné trhliny: Vědcům se přímo před očima vyvinul nový druh ptáka

Revue

Londýn/Galapágy - Další kreacionistický mýtus vzal za své. Na Zemi se totiž objevil nový druh opeřence, a to přímo před očima biologů. Stalo se to navíc mnohem rychleji, než by kdo očekával. Včetně samotného Charlese Darwina, který výzkumu na Galapágách, kde se nový druh ptáka objevil, věnoval podstatnou část života. O významném objevu informoval žurnál ILF Science.

komáři

Člověk není jediný tvor, který se vylepšuje. Jak se evoluce projevuje u zvířat?

Revue

Člověk se neustále mění a nejsou to jen výkyvy civilizace, kterými prochází. Evoluce nám pomáhá zbavit se nepotřebných prvků a naopak posílit to, co nám pomáhá k adaptaci měnícím se prostředím. Jenže člověk není jediný, který v průběhu let přichází k lepšímu genetickému materiálu. rapidní změny lze vysledovat i ve světě zvířat.

Ilustrační fotografie

Revue

Nová studie zjistila, proč jsou chytří lidé nesnesitelní

Nová studie tvrdí, že se zvýšenou úrovní vzdělání se snižuje zájem člověka o ověřování svých názorů a své víry. Ať už se jedná o politické přesvědčení nebo náboženské vyznání. Člověk by si přitom myslel přesně něco opačného.

Havran

Vědci zkoumali inteligenci havranů. A zůstali v šoku

Revue

„Ebenový pták ten v zjevu obřadném tak, v přísném hněvu,“ popisuje havrana Edgar Allan Poe v překladu Jaroslava Vrchlického. Tito černí ptáci jsou génii ptačího světa a mohou konkurovat i opicím – nejbližším příbuzným lidstva.

Ilustrační foto

Technika

Vědci znají totožnost posledního univerzíálního společného předka

Berlín – Poslední univerzální společný předek, známý také pod zkratkou LUCA, je organismus, ze kterého se měl zhruba před čtyřmi miliony let začít vyvíjet život na Zemi. Jak nyní informuje deník New York Times, němečtí vědci poprvé vytvořili genetický obraz tohoto předka.

22. dubna 2024 14:22

Senátor: Ukrajina by mohla dostat dalekonosné střely ATACMS za pár dní

Podle předsedy senátního výboru pro zpravodajské služby Marka Warmera budou v právě schváleném balíčku 61 miliardové pomoci pro Ukrajinu také taktické rakety ATACMS s doletem až 300 km. Tuto informaci potvrdil v rozhovoru pro televizi CBS.

Zdroj: Radek Novotný