Články k tématu: Vesmír, Jupiter

Teleskop Jamese Webba zachytil Jupiter včetně bouří a polárních září

22.08. 20:20

Vesmírný teleskop Jamese Webba zachytil zuřící bouře, prudký vichr i polární záře Jupiteru. Na dvou dnes zveřejněných snímcích se vyjímá plynný obr a největší planeta Sluneční soustavy i společně s několika měsíci a prstenci.

Úkaz staletí. Nastane těsná konjunkce Jupiteru a Saturnu, naposledy k ní došlo v roce 1623

21.12. 07:47

Dnes nastane konjunkce Jupiteru a Saturnu. Obě planety se k sobě z pohledu pozorovatele přiblíží tak těsně, jako tomu bylo naposledy v roce 1623. Podle astronomů se tak jedná o úkaz staletí. Podobně těsná konjunkce znovu bude až 15. března 2080.

Zničí Zemi Jupiter? Podle vědců je to reálné

Aktualizovali jsme 20.1.2020, 22:00, 20.01. 08:37

Vesmír je rozlehlé místo plné objektů, které by lusknutím prstu dokázaly ukončit existenci veškerého života na Zemi. Nebezpečí ale nepřichází jen od asteroidů, komet nebo černých děr. Jedno takové se vedle nás nachází už miliardy let.

Obloha v roce 2020: Příští rok nás čeká nebeská podívaná

27.12. 11:30

Příští rok nebude na velké astronomické jevy tak bohatý jako letošní, lidé však úplně zkrátka nepřijdou - především díky planetám. Největší událostí bude v prosinci vzácná konjunkce Jupiteru a Saturnu, uvedl tiskový tajemník Astronomického ústavu AV Pavel Suchan v tiskové zprávě.

Záhadné úkazy na planetě Jupiter? Čeští vědci dospěli k překvapivému závěru

Aktualizovali jsme 15.7.2019, 15:00, 15.07. 14:24

V plynném povrchu planety Jupiter se zřejmě vyskytují oblasti s výrazně nižší hustotou, než se dosud odhadovalo. Odhalené "díry" v ionosféře mají hloubku až 130.000 kilometrů. Analýzou elektromagnetického měření sondy Juno k tomu dospěli vědci z Ústavu fyziky atmosféry Akademie věd ČR ve spolupráci…

Jupiteru hrozí zkáza? Vědci nastínili osud Sluneční soustavy

22.07. 14:50

Vědci v souvislosti s nejnovějšími poznatky astronomického pozorování došli k závěru, že se jeden z dvanácti nových měsíců obíhajících pátou planetu sluneční soustavy Jupiter nachází v takzvané sebezničující oběžné dráze, která by mohla vést až ke zkáze Jupitera. Informoval o tom britský deník The…

Vesmír odhalil další tajemství? Vědci našli dalších 12 měsíců Jupitera

17.07. 21:54

Tampa - Ve Sluneční soustavě je stále co objevovat. Američtí vědci našli dalších 12 měsíců planety Jupiter. Známo jich tak už je celkem 79.

Záhadné zvuky Jupitera a jeho tajemná záře. Odkud pochází tato energie?

05.04. 09:30

Sonda Juno amerického Národního úřadu pro letectví a vesmír (NASA) provedla loni v srpnu první blízký průlet kolem Jupiteru. Podle informací serveru Sciencedail však zaznamenala podivná data.

Podivné chování Jupiterova měsíce. Vědci zjistili zajímavou věc

03.08. 16:40

Washington – Vědci přišli na další důvod, proč nepůjde kolonizovat Jupiterův měsíc Io. Nejenže má plochu pokrytou ledovými vyvřelými sopkami, ale dalších 400 sopek je aktivních, v okolí je navíc velmi silná radiace. Nyní se zjistilo, že se pravidelně hroutí atmosféra.

Vesmírný úspěch: Sonda Juno poslala na Zemi první fotografie Jupiteru a jeho měsíců

13.07. 09:49

Washington - Sonda Juno, která nedávno vstoupila na oběžnou dráhu kolem Jupiteru, poslala na Zemi první fotografie největší planety sluneční soustavy.

Manévr se povedl. Sonda Juno úspěšně vstoupila na oběžnou dráhu Jupiteru

Aktualizovali jsme 5.7.2016, 20:33, 05.07. 09:23

Washington - Sonda Juno dnes ráno SELČ úspěšně završila pětiletou cestu k Jupiteru, když vstoupila na oběžnou dráhu kolem největší planety Sluneční soustavy.

Zítra brzy ráno začne sonda Juno sestupovat k Jupiteru. Přehled informací

04.07. 10:32

Washington - Juno je kosmická sonda napájená solárními panely, po pěti letech konečně dorazila k Jupiteru, největší planetě naší soustavy. Dnešní den bude kritický, sonda musí absolutně přesně zažehnout motory, aby se mohla dostat na oběžnou dráhu planety.

Oceány na Europě jsou velmi podobné těm na Zemi

18.05. 10:07

Washington - Jupiterův ledový měsíc Europa dlouho přitahuje pozornost vědců, jako jedno z možných míst pro život. Nová analýza ukázala, že oceány na měsíci mají mnohem blíže k těm našim na Zemi.

Fotogalerie