Články k tématu: Vesmír, Mars

Planeta Mars dává vědcům zabrat. Při zkoumání objevili něco podivného

Aktualizovali jsme 17.6.2016, 21:17, 16.06. 09:43

Washington - Vědci z NASA pomocí vozítka Curiosity objevili nečekaný minerál v kráteru na Marsu. Objev tridymitu by mohl přepsat historii planety. Naznačuje, že planeta mohla být mnohem teplejší, a to díky obřím sopkám.

Rudá planeta vůbec nebyla rudá. Mars byl obalen sněhem a ledem

27.05. 10:00

Boulder - Když byste před 300 tisíci lety hledali na obloze rudou planetu, nic byste nenašli. Místo toho by šla vidět zářící bílá ledová koule. Astrofyzici z Southwest Research Institute zveřejnili první důkazy, že se Mars nedávno dostal z extrémní doby ledové.

Po čtyřech letech se vyřešila záhada obřích mraků na Marsu

Aktualizovali jsme 26.5.2016, 20:20, 26.05. 10:10

Paříž - Záhadné velké mraky v atmosféře Marsu, které šly několikrát vidět mají konečně po více než čtyřech letech vysvětlení. Za vše pravděpodobně může kosmické počasí.

Mars bude přecházet přes Slunce. Půjdou vidět polární čepičky

Aktualizovali jsme 21.5.2016, 21:02, 21.05. 10:14

Praha - Před časem jsme mohli na obloze sledovat přechod Merkuru přes Slunce a už se můžeme těšit na další velkou podívanou. Planeta Mars se v neděli odpoledne ocitne naproti Slunci, bude tak pozorovatelná celou noc. Tou dobou bude dělit Mars a Zemi nejmenší vzdálenost.

Mohou vlny tsunami za konec života na Marsu?

20.05. 09:03

Phoenix - Obří vlny měly dosahovat výšky až 150 metrů což je přibližně o 100 metrů více, než největší tsunami v historii Země. Měly zasáhnout velkou část povrchu rudé planety.

Záhadný Mars: Jaká tajemství skrývá?

Aktualizovali jsme 19.5.2016, 22:11, 19.05. 09:07

Washignton - Mars už od nepaměti přitahoval vědce, ale i zvídavé lidi. Specializovaný server space.com si připravil několik největších záhad, které před námi rudá planeta stále tají.

NASA hlásí objev na Marsu. Observatoř nalezla atomární kyslík

Aktualizovali jsme 16.5.2016, 21:47, 16.05. 12:27

Washington - Existoval na Marsu život? Po novém zjištění vědců z NASA je odpověď na tuto otázku opět o něco blíže. Speciální stratosférická observatoř SOFIA objevila, že na Marsu je v atmosféře atomární kyslík.

Evropa společně s Ruskem vyletěla k Marsu, sonda bude hledat stopy života

14.03. 18:05

Astana - Rudá planeta Mars již dlouhou dobu inspiruje a udivuje vědce i běžné obyvatele Země. Ačkoliv se s jeho průzkumem již začalo, je stálo mnoho, co o našem vesmírném sousedovi nevíme. Evropa a Rusko nyní společně odstartovaly misi, která si klade za cíl prozkoumat metan v atmosféře Marsu.…

Evropa dnes vyslala raketu na Mars. Jedná se o první misi zaměřenou na hledání známek života

14.03. 11:25

Moskva - Z Bajkonuru dnes odstartovala nosná raketa Proton-M, která vynesla na oběžnou dráhu výzkumné aparáty v rámci projektu ExoMars. Tato historická mise je první, která je přímo zaměřená na hledání stop života na rudé planetě.

Fotogalerie