Články k tématu: Vesmír, Měsíc

Trump vydá nařízení o nových letech na Měsíc a na Mars

11.12. 18:37

Washington – Šéf Bílého domu Donald Trump vydá nařízení o nové americké pilotované misi na Měsíc a později i na Mars. Učiní tak na základě doporučení odborníků.

Kdysi kolem Země obíhaly dva měsíce. Proč nám zůstal jen jeden?

Aktualizovali jsme 10.12.2017, 20:29, 10.12. 14:39

Při pohledu na noční oblohu považujeme za samozřejmé, že na ní spatříme měsíc. Původně ale naši planetu obíhaly měsíce dva. Ten druhý ale zmizel, a vědci konečně zjistili kam.

Japonští experti objevili pod povrchem Měsíce obří tunel, mohl by sloužit jako základna

19.10. 16:42

Tokio - Japonská vesmírná agentura (JAXA) odhalila na Měsíci obrovskou jeskyni, která by podle expertů mohla v budoucnu sloužit jako základna astronautů. Dutina, která je dlouhá 50 kilometrů a široká 100 metrů, vznikla vulkanickou činností zhruba před 3,5 miliardy let.

Úplněk má vliv na lidské tělo, tvrdí vědci. Jednu věc ale dodnes neví

Aktualizovali jsme 12.10.2017, 22:03, 08.10. 10:44

Patříte mezi ty, kterým se hůře usíná ve chvíli, kdy je Měsíc v úplňku? Této záhadě se vědci věnují poměrně dlouhou dobu a snaží se rozluštit, jaký má vliv na naši psychiku. Uspokojivou odpověď ale dodnes nikdo nepřinesl, a možná si na ni ještě počkáme. Nikdo zatím totiž neví, co přesně se při…

Kolonizace vesmírných světů: Jak budeme bydlet na Měsíci a na Marsu?

04.10. 13:35

Nikdo nepochybuje o tom, že jsou povrchy ostatních planet ve sluneční soustavě pro nás krajně nepříznivá. Přesto se nemusíme vzdávat snů o kolonizaci, myslí si vědci. Na měsíci a na Marsu se totiž nachází rozsáhlé tunely a jeskyně, které zde vytvořila podzemní magma. A tyhle prostory by mohly být…

Přistáli Američané na Měsící? Nebo jde jen o konspirace?

Aktualizovali jsme 22.7.2017, 22:33, 22.07. 10:19

Svět před pár dny oslavil významné výročí - uplynulo 48 let od přistání Američanů na měsíci. Nebo jak by mnozí řekli "přistání" *mrk mrk*. Tato významná událost je jedním z nejoblíbenějších cílů konspiračních teoretiků. Co je na teoriích pravdy?

Rusko odložilo start automatických sond na Měsíc

15.07. 12:46

Moskva - Rusko odložilo plány na vyslání automatických sond na Měsíc. Start modulu Luna 26 se místo roku 2020 uskuteční v roce 2021, o rok je odložena i mise přistávacího modulu Luna 27, původně plánovaná na rok 2021.

SpaceX chce příští rok vyslat dva lidi k Měsíci

28.02. 08:14

Washington - Soukromá americká společnost SpaceX příští rok uskuteční let k Měsíci, do jehož blízkosti dopraví dva lidi, kteří si cestu objednali.

Konec naší planety? Srazí se s Měsícem a bude to velkolepé

03.02. 02:07

Americký vědec varuje před tím, že planeta Země a Měsíc se v budoucnu dostanou do kolizního kurzu. To podle něj způsobí, že se  jediná známá přirozená družice naší planety zřítí směrem k Zemi, což způsobí katastrofu.

Astroložka varuje: Další superúplněk je tady, lidé začnou šílet

Aktualizovali jsme 13.12.2016, 16:49, 12.12. 17:45

Londýn/Sydney - Svět zažije už za dva dny v pořadí třetí úplněk v řadě. Tento ale může mít, na rozdíl od těch předchozích, fatální následky. Tvrdí to slavná australská astroložka a odbornice na duševní zdraví Rose Smithová.

Vzhůru na Měsíc: Rusko chce během několika let vybudovat vesmírnou základnu

18.11. 16:59

Moskva – Ruská raketová a vesmírná korporace Energiya plánuje, že v roce 2031 pošle na měsíc prvního Rusa. Uvádí to agentura TASS s odvoláním na generálního ředitele korporace Vladimira Solntseva.

VIDEO: Svět sledoval největší Měsíc za posledních 68 let

15.11. 23:53

V pondělí 14. listopadu 2016 nastal největší úplněk za posledních 68 let. Měsíc v úplňku dosáhl na obloze rekordního průměru a jasu - byd o 14 % větší ve svém průměru a o 30 % jasnější. Poslední takový měsíční superúplněk nastal 26. ledna 1948 a další takový nastane až 25. listopadu 2034. Poměrně…

Celý svět sleduje největší úplněk za posledních 70 let

14.11. 22:03

Peking - Lidé na celém světě měli od nedělního večera a po celý dnešek unikátní příležitost sledovat největší úplněk za téměř 70 let.

Svět očekává superúplněk. Astrologové varují před katastrofou

Aktualizovali jsme 14.11.2016, 22:00, 14.11. 12:14

Praha/Peking - Dnešní Měsíc v úplňku bude svojí velikostí a jasností rekordní od roku 1948. Pouhým okem to ale podle odborníků vidět nebude, lidem se zato může noc zdát jasnější.

V pondělí nastane největší úplněk za posledních za 70 let

11.11. 12:36

Praha - V pondělí 14. listopadu nastane největší úplněk za posledních téměř 70 let. Pokud úkaz propásnete nebo nevyjde počasí, budete si muset na další superúplněk počkat až do roku 2034.

V pátek nastane polostínové zatmění Měsíce

13.09. 15:50

Praha - V pátek 16. září ve 21:05 SELČ nastane úplněk, kterému se podle tradice přezdívá „sklizňový“, informuje astro.cz. Ten bude doplněn neobvyklým úkazem, při kterém Měsíc projde velmi blízko okraje zemského stínu a na zhruba 40 minut tak budeme očima svědky polostínového zatmění.

Lidstvo se vrátí na měsíc. Možná už příští rok

04.08. 10:49

Washington – Společnost Moon Express je první soukromá organizace, která jako první dostala souhlas od federální vlády USA, aby mohli přistát s kosmickou lodí na měsíci. Podle serveru Science Alert by se tak mohlo stát již příští rok.

Hrozivý dopad programu Apollo: Astronauti platí vysokou daň

Aktualizovali jsme 30.7.2016, 15:08, 29.07. 09:48

Washington – Brzy to bude již půl století, kdy se lidstvo poprvé dostalo na Měsíc, a přesto pořád zjišťujeme nové a nové informace o těchto divokých cestách programu Apollo. Dnes zveřejněná studie přišla ale na něco hrozivého.

Bude mít na Měsíci základnu Rusko i USA? Mohla by pomoc s letem na Mars

21.07. 12:03

Washington – Bude to už téměř 50 let, kdy NASA vyhrála vesmírný závod proti Sovětskému svazu. V roce 1969 lidé poprvé stanuli na povrchu Měsíce, americké společnosti by se tam rádi vrátily a tentokrát po boku Rusů a možná i bez NASA.

Rusko chce mít do několika let na Měsíci lidskou kolonii

22.06. 14:50

Moskva – Ačkoliv je nám Měsíc v porovnání s dalšími kosmickými objekty velice blízký, podívalo se na něj zatím jen velmi málo lidí – a všichni pouze ze Spojených států amerických. To ale plánuje změnit Rusko, které zde v roce 2030 podle britského deníku Daily Mail hodlá začít stavět i lidskou…

Unikátní jev: Na obloze zasvítil jahodový měsíc

Aktualizovali jsme 20.6.2016, 20:19, 20.06. 09:32

Washington - Letní slunovrat bude tento rok velmi sladký. Na obloze totiž půjde vidět tzv. jahodový měsíc, který bude zaznamenán teprve podruhé ve své historii.

Šance na život na Měsíci? Tunely pojmou miliony lidí

09.05. 17:27

West Lafayette - Měsíc by se v budoucnosti mohl stát hlavním místem pro cestování do vesmíru, umožnit by to měly i úkryty, které NASA plánuje vytvořit v tunelech pod povrchem. Sonda GRAIL ukázala, že by se tyto tunely mohly využít i pro celé milionové město.