Články k tématu: Vesmír, Země

Jak přežít konec světa? Vdci se připravují na sluneční apokalypsu

03.09. 09:59

New York - Vědci vyvinuli odvážný plán, jak zachránit Zemi před ohnivou apokalypsou. Slunce, které naroste o 10 procent každou miliardu let, se bude i nadále rozšiřovat tak, že nakonec začne zahřívat naši planetu do bodu, kdy se stane neobyvatelnou.

Vědci našli planetu podobnou Zemi, může na ní být voda a život

Aktualizovali jsme 24.8.2016, 22:21, 24.08. 19:20

Mnichov - Astronomové objevili planetu přibližně o hmotnosti Země, která obíhá kolem své hvězdy Proxima Centauri v takzvané obyvatelné zóně. Mohla by na ní být tekutá voda.

Čínské světové prvenství: Z vesmírného střediska byl vyuštěn kvantový satelit, okamžitě odhalí odposlech

16.08. 13:37

Peking - Čína dnes vypustila kvantový satelit, který má pomoci zajistit komunikaci bezpečnou před hackery a odposloucháváním. Jde o první zařízení svého druhu poslané do kosmu.

Vědci objevili novou planetu. Je podobná Zemi a má ideální vzdálenost pro život

16.08. 08:04

Vědci se chystají odhalit novou planetu, která je hned “vedle”. Obíhá totiž kolem nejbližší hvězdy sluneční soustavy. Podle vědců je velmi podobná Zemi a obíhá ve vzdálenosti od hvězdy, která je ideální pro život.

Česká družice VZLUSAT-1 poletí do vesmíru. Bude zkoušet výrobky na orbitě Země

21.06. 15:58

Praha - Do vesmíru poletí česká družice VZLUSAT-1. Má za úkol zkoušet nové výrobky a technologie na orbitě Země. Do kosmu ji patrně z Ruska vynese raketa Dněpr v rámci mezinárodního projektu QB50, který koordinuje Belgie.

Proč jsme ještě nenarazili na mimozemšťany? Vědci odhalují důvod

Aktualizovali jsme 15.6.2016, 18:48, 15.06. 09:44

San Diego - Zatímco někteří jsou rádi, že Zemi nekontaktovala cizí rasa a veškeré hledání mimozemského života bylo zatím neúspěšné. Nová studie vysvětluje proč tomu tak je a zároveň zažehla opět trochu naděje, jen si na to musíme chvíli počkat.

Asteroid zmátl vědce, kolem Země proletěl mnohem dříve než čekali

08.03. 12:54

Mys Canaveral - Zemi minul asteroid 2013 TX68, který je pověstný svou nejistou trajektorií. Kolem naší planety proletěl s odstupem více než desetinásobku vzdálenosti mezi ní a Měsícem, žádná nebezpečí kolize tedy nehrozilo.

Fotogalerie