reklama

Nápad se zrodil při nedávném setkání hejtmanky s ředitelem pražského dopravního podniku. "Byl to jenom návrh. Nemáme k tomu žádné projekty, nemáme vyčíslení nákladů, nic. Jenom jsme se dohodli na tom, že o tom budeme uvažovat a že vytvoříme pracovní skupinu, kde budeme jak my, tak hlavní město Praha, a budeme se o tom bavit, zda je to schůdné," uvedla Pokorná Jermanová.

Podle Pokorné Jermanové se ukazuje, že kombinace podzemní a nadzemní dopravy je možná, osvědčilo se to například v Mnichově. Je ale také třeba zjistit, zda by u Jesenice mohlo vzniknout záchytné parkoviště. Výhodou projektu by bylo mimo jiné napojení metra na Pražský okruh, který vede kolem Jesenice.

"Toto prohlášení je velmi populistické. Nebývalo zvykem se nejprve vyjadřovat do médií, a potom začít řešit, zda to vůbec jde. V tuto chvíli je pro mne absolutní prioritou začít stavět metro pro Pražany a co nejdříve napojit letiště kolejovou dopravou na centrum Prahy," komentoval návrh Dolínek.

Nové metro D má odlehčit trase C a propojit sídliště na jihu Prahy s centrem města. Trasa má vést kolem krčského nádraží a Thomayerovy nemocnice přes Nové Dvory do Písnice. Odtud by podle nového vedení Středočeského kraje mohla být protažena po povrchu až do Jesenice.

Praha má ale s výstavbou trasy potíže. Jednak nemá vykoupeny všechny pozemky, které jsou nutné pro stavbu, navíc soud loni zrušit změnu územního plánu. Praha tak musí změnu pro trasu metra udělat znovu, což by mohlo trvat až dva roky.