reklama

V Polsku důvěřuje svému podnikání 73 procent respondentů, v Německu 69 procent a na Slovensku 66 procent. "Česká skepse může souviset i s tím, že řada firem nemá dostatečně zpracovaný plán rozvoje," uvedl ředitel pro malé a střední firmy Microsoftu ČR Ondřej Novodvorský.

Písemný plán podnikání na více než šest měsíců má jen zhruba 30 procent českých malých a středních podniků. Čeští podnikatelé se spíše soustředí na krátkodobé priority, spoléhají na intuici a dlouhodobé plánování jim často komplikuje nestabilita hotovostních toků.

Čtvrtina firem hodlá v nejbližších letech navýšit investice do IT, přestože více než polovina podniků není se současnou úrovní investic spokojena. Okolo 29 procent to v úmyslu nemá a téměř polovina zatím neví.

Jen 14 procent českých firem, což je nejméně v Evropě, se rozhoduje o svých investicích do technologií na pravidelných poradách o trendech na trhu a potřebách firmy.

Pro čtyři české firmy z deseti znamená digitální transformace především přechod z papíru na digitální formy práce (39 procent).